
W sierpniu 2023 ogłoszono podpisanie umowy połączenia dwóch firm wynajmujących pojazdy kolejowe – MRCE oraz Beacon Rail. Formalnie to drugie z wymienionych przedsiębiorstw przejęło pierwsze. Beacon Rail to firma działająca głównie na wyspach brytyjskich jednak jej lokomotywy można było spotkać w całej Europie. W Polsce należały do nich między innymi lokomotywy 311D oraz niektóre z lokomotyw JT42CWR (Class 66) wjeżdżające z Niemiec. MRCE (skrót od Mitsui Rail Capital Europe) była bardziej rozpoznawalna ze względu na charakterystyczne czarne malowanie praktycznie wszystkich swoich pojazdów. W Polsce widywaliśmy całą flotę lokomotyw elektrycznych typu ES64F4 (BR189) nazywanych często ze względu na malowanie „czarnymi wdowami”.

MRCE rozpoczęło w wakacje odbiory pierwszych z kilkudziesięciu zamówionych Vectronów MS – po połączeniu firm postanowiono zaakcentować przejęcie i jeden z nowo odebranych pojazdów (który trafił do obsługi pociągów PKP Intercity) oklejono na niebiesko i umieszczono na nim logo Beacon Rail. Obecnie jest to stylizowane, żółte koło – wcześniej była to grafika z latarnią morską.
Co ciekawe – identyfikator dysponenta (VKM) to nadal „DISPO” – od nazwy pierwszej spółki utworzonej do wynajmu lokomotyw przez Siemensa kilkanaście lat temu – przejętej później przez MRCE.
