Prawdziwy Taurus w Oderbruecke

27 grudnia 2020 |Oderbruecke – Niemcy| Lokomotywa serii 1016 o numerze 045 z pociągiem kontenerowym szykuje się do drogi w głąb Niemiec.

W 1997 roku Siemens wygrał przetarg na dostawę przetarg na dostawę 50 jednosystemowych i 25 dwusystemowych nowych elektrowozów dla Austriackich Kolei Państwowych ( OBB). Zaproponowano lokomotywę z platformy EuroSprinter, o oznaczeniu ES64U2. Otrzymały one w Austrii oznaczenie serii Rh1016 (Rh1116 dla wersji wielosystemowej). Lokomotywom nazwano nazwę „Taurus” – byk – jako podkreślenie ich dużej mocy (6400kW) w porównaniu z wcześniej używanymi pojazdami trakcyjnymi. Lokomotywy tego typu w różnych odmianach oferowano później różnym przewoźnikom w kilku krajach – wersja ES64U4 została zakupiona na przykład przez „PKP Intercity” w ilości dziesięciu egzemplarzy – polska seria EU44. Jednak nazwa „Taurus” jest zastrzeżona dla lokomotyw austriackich i nie powinna być używana w stosunku do innych pojazdów. W Polsce zorganizowano konkurs na nazwę i wygrał „Husarz” – EU44-001 miał w związku z tym nawet przez pewien czas okolicznościową grafikę z nazwą.

Na zdjęciu mamy więc prawdziwego Taurusa – o wschodzie słońca podejmuje skład kontenerowy na stacji granicznej w Oderbrucke – z Polski trafił tutaj na haku lokomotywy EU07. Po przeprowadzonej szczegółowej próbie hamulca i oględzinach technicznych pociąg wyruszył w głąb Niemiec.

Dodaj komentarz