
W trakcie modernizacji Poznańskiego Węzła Kolejowego przebudowano między innymi Poznań Garbary. Niegdyś stacja, potem posterunek bocznicowy ostatecznie stał się przystankiem osobowym. Dziś pomiędzy stacją Poznań Główny oraz Poznań Wschód mamy czterostawną, samoczynną blokadę liniową.
Na zdjęciu wykonanym w ciepły, lipcowy wieczór w 2007 roku uwieczniłem nastawnię PGa i mijający ją pociąg InterCity „Fredro” z Warszawy do Wrocławia. Lokomotywa należąca do PKP Cargo nosiła wówczas charakterystyczne, czerwone malowanie które rozpowszechniło się głównie na pojazdach tej serii. Próbowano je również wprowadzić na innych pojazdach trakcyjnych należących do spółki, ale bez większego powodzenia – w czerwieni mogliśmy oglądać jeszcze jeden egzemplarz ET22 (prototypowa modernizacja – ET22-2000) oraz kilka serii EU07 (typ 4E: EU07-007 oraz typ 303E: EU07-337,344 i 523 a także dwie EP07: 400 i 408).
