
W tamtym okresie obieg lokomotyw na pociągach pasażerskich na linii z Czerwieńska do Guben ułożony był tak, że pociągi zaczynały i kończyły bieg w Zielonej Górze. Stamtąd też dysponowano wagony. Lokomotywy przyjeżdżały luzem z Czerwieńska i tam też wracały po zakończeniu pracy. O ile dobrze pamiętam były to dwie pary pociągów w ciągu doby.
Zdjęcie przedstawia właśnie jeden z takich codziennych powrotów lokomotywy serii SP32 z Zielonej Góry po obsłudze pociągu z Guben. Po wjeździe na stację zjeżdżała na teren Zakładu Taboru w Czerwieńsku, gdzie oczekiwała na popołudniowy kurs.
Czerwieńsk wyróżniał się w okolicy charakterystycznymi nastawniami – zbudowane w trakcie modernizacji linii Wrocław – Szczecin bliźniacze konstrukcje postawiono na stacji Czerwieńsk oraz Czerwieńsk Towarowy.
Zdjęcie zostało wykonane zza płotu bazy pociągu pogotowia sieciowego z Czerwieńska.
