Pociąg „złomowy”

24 listopada 2024 |Szamotuły| S200-263 prowadzi pociąg zestawiony w większości z lokomotyw i wagonów przeznaczonych do kasacji

Przemijanie jest rzeczą nieuchronną. Nieprzydatny w dalszej eksploatacji tabor kolejowy odsprzedaje się innemu podmiotowi, który zrobi z niego użytek bądź fizycznie go zlikwiduje pozyskując w zamian surowce wtórne. Wszystko, co może się jeszcze przydać zazwyczaj wcześniej się wymontowuje. Prowadząca przewozy pasażerskie spółka „Polregio” obecnie użytkuje głównie elektryczne oraz spalinowe zespoły trakcyjne, autobusy szynowe oraz kilka lokomotyw spalinowych i elektrycznych. Nieprzydatny już z punktu widzenia spółki tabor wystawiono na licytację. zakupu dokonało kilka firm. Jedna z nich zorganizowała transport, który podjął całe zakupione mienie z kilku lokalizacji.

24 listopada 2024 |Poznań| S200-263 ze składem „złomowym” na szlaku Poznań Piątkowo – Koziegłowy przejeżdża po estakadzie nad terenami zalewowymi Warty.

W składzie znalazły się więc lokomotywy z Chojnic: SU45-161, SM42-050 oraz SM42-395, SU42-530. Dodatkowo przewieziono dla innego klienta wagony Laekks (do przewozu samochodów) do naprawy. Na stacji Krzyż do transportu dołączyły lokomotywy serii SP32: 206 i 210 oraz 203,205,207,208 i 209. Zabrano również osiem wagonów piętrowych Bdhpumn. Wagony Leekks wyłączono z transportu na stacji Poznań Franowo. Reszta w nocy dotarła do Pleszewa, gdzie swoją podróż zakończyły dwie z wymienionych SP32 – 206 oraz 210. Ich nowym właścicielem został SKPL. Pozostały tabor niebawem będzie kontynuował podróż na wschód Polski – tam zostanie przekazany nowym właścicielom – firmom zajmującym się obrotem surowcami wtórnymi.

Dodaj komentarz