SP32-207

SP32-207_Zamość_neg_jpg

24 lipca 2003 |Zamość| SP32-207 z pociągiem osobowym R-22232 z Zamościa do Zawady. Pociąg osobowy w tak krótkiej relacji to po prostu „łącznik” do pociągu pośpiesznego „Roztocze”.
Oznaczenie po modernizacji Przebudowa z numer fabryczny Zakład modernizujący Data modernizacji Data i rodzaj ostatniej naprawy
SP32-207 SP32-053 (062) 25313/1988 ZNTK Poznań 30.05.2001 Rev. 30.04.2005 ZNTK Nowy Sącz

Lokomotywa po modernizacji trafiła do pracy w Lublinie (CM Lublin, a od maja 2008 PR Lublin). Pojawiała się więc z pociągami w Zamościu, Hrubieszowie czy Rzeszowie. W marcu 2009 została przeniesiona do PR Gdynia (Chojnice). Nie mam jednak pewności, czy pracowała jeszcze w sezonie 2009 na linii Helskiej. Obecnie jest odstawiona w Krzyżu.

SP32-207_radziolpl_2017

11 listopada 2017 |Krzyż| SP32-207 odstawiona na terenie właściciela – „Przewozów Regionalnych”.

Lokomotywę w tej chwili dość łatwo rozpoznać – jako jedyna nie ma nie tylko żadnych tabliczek, ale również żadnych namalowanych oznaczeń. Mogę tylko przypuszczać, że być może w Chojnicach poczyniono pierwsze przygotowania do naprawy rewizyjnej – zmatowiono stare powłoki malarskie. Ale to tylko moje przypuszczenia.

Do ciekawostek należy fakt, że w kwietniu 2014 roku „Przewozy Regionalne” sp z o.o. rozpisały przetarg na naprawę dwóch silników spalinowych MTU 12V396TC-14 wraz z regulatorami – między innymi silnik nr 5583736 pochodzący z SP32-207. Było to prawdopodobnie przygotowanie do kolejnego podejścia do przeprowadzenia P4 – poza silnikiem spalinowym resztę czynności planowano zrealizować systemem gospodarczym w Krzyżu – podobnie jak w przypadku chociażby SM42. Nie wyłoniono jednak zwycięzcy przetargu i do naprawy nie doszło.

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s