10 września 2013 |Krzyż| SP32-209 odstawiona dosłownie „w krzaki”.
Oznaczenie po modernizacji | Przebudowa z | numer fabryczny | Zakład modernizujący | Data modernizacji | Data i rodzaj ostatniej naprawy |
SP32-209 | SP32-062 (110) | 25417/1989 | ZNTK Poznań | 31.01.2003 | N.Gł. 31.01.2003 ZNTK Poznań |
SP32-209 formalnie powstała w wyniku modernizacji SP32-110 w ZNTK Poznań. Jednak faktycznie pojazd przebudowano z lokomotywy SP32-062. Pojazd o numerze 110 był prawdopodobnie w złym stanie technicznym i został wykorzystany przez ZNTK Poznań jako magazyn części, a ostatecznie zezłomowany. SP32-209 to jedna z trzech modernizacji wykonana dwa lata po pierwszych siedmiu egzemplarzach.
Eksploatowana od początku na Dolnym Śląsku z pociągami na niezelektryfikowanych liniach wokół Wałbrzycha i Kamieńca Ząbkowickiego. W kwietniu 2010 jako sprawna przekazana wraz z SP32-208 i 209 z PR Wrocław do PR Gdynia. Tam w sezonie wakacyjnym prowadziła pociągi min. z Chojnic na Hel.
29 września 2013 |Krzyż| Tabliczki na budce SP32-209. Wydzielenie „Przewozów Regionalnych” z Grupy PKP skutkowało usunięciem tabliczek „PKP” z lokomotyw. Po lewej w ramce widoczna informacja o zakładzie przeprowadzającym modernizację i naprawę główną – miały ją w formie takiej naklejki wszystkie SP32-2XX po ZNTK Poznań.
Lokomotywa w styczniu 2011 już jako niesprawna została przetransportowana z Chojnic do Krzyża, gdzie stoi do dnia dzisiejszego.