24 października 2008 |Poznań Główny| EP07-1051 z pociągiem R-56100 „Pomorzanin” z Gdyni do Wrocławia .
Zdjęcie zrobione z terenów Zakładu Taboru w Poznaniu. W tamtym okresie ta lokomotywa dość często prowadziła „Pomorzanina”.
W tle po prawej widoczne ruiny nastawni „Po6”, po lewej fragment nowej nastawni dysponującej „PoA”.
Lokomotywa EU07-054 otrzymała po Naprawie Głównej w ZNTK Oleśnica nowe barwy i numer 1051. Malowanie nawiązuje do malowania lokomotyw „Class 83” z Wielkiej Brytanii.
29 Luty 2010 |York – Narodowe Muzeum Kolejnictwa| Model Class 83 – o numerze 83001 wyprodukowanej przez „English Electric” – lokomotywa ma wiele cech wspólnych z EU06.
PKP „Przewozy Regionalne” sp. z o.o. postanowiła jeden z elektrowozów modernizowanych do standardu EP07-10xx pomalować w barwy historyczne. Inauguracyjny przejazd odbył się 9 lutego 2008 we Wrocławiu – w towarzystwie brytyjskiego parowozu GWR 5521 oraz dwóch Ol49 z Wolsztyna. Jeszcze tego samego dnia lokomotywa poprowadziła pierwszy planowy pociąg – właśnie „Pomorzanina”.
9 lutego 2008 |Poznań Główny| EP07-1051 z pierwszym planowym pociągiem R-65103 „Pomorzanin” z Wrocławia do Gdyni.
Lokomotywy „Class 83” wyprodukowano w ilości 15 sztuk w latach 1960-62. Miały długość 16 metrów, maksymalną prędkość 160km/h, moc ciągłą 2200kW i maksymalną siłę pociągową 169kN. Zasadniczą różnicą w stosunku do EU06 był oczywiście system zasilania – 25kV prądu przemiennego. Do dnia dzisiejszego zachowano na Wyspach jeden egzemplarz tej lokomotywy.
” Class 83 […] ma wiele cech wspólnych z EU06″.
Trudno się dziwić – obie lokomotywy były produkowane w tej samej angielskiej fabryce….
PolubieniePolubienie