15 grudnia 2017 |Wróblin Głogowski| E189 016-9 z talbotami wypełnionymi koksem z koksowni „Arcelor Mittal” w Zdzieszowicach oczekuje na wolny przebieg na szlaku Niedoradz – Stary Kisielin podst.
Remont toru numer 1 pomiędzy stacją Niedoradz, a posterunkiem odstępowym Stary Kisielin powoduje spore utrudnienia w ruchu pociągów towarowych na linii 273, zwanej popularnie „Nadodrzanką”. Jazda po jednym torze na prawie dziesięciokilometrowym wzniesieniu trwa długo, a na linii kursuje też wiele pociągów pasażerskich. Kolejka składów towarowych w kierunku północnym sięga więc czasem nawet Rudnej Gwizdanów. Przed widocznymi powyżej składami w kolejce oczekują też inne – w Bytomiu Odrzańskim, Nowej Soli i Niedoradzu.
Na powyższym zdjęciu obok składu DB Cargo Polska, widzimy również JT42CWR-T1 – 66011 Freightliner PL z Dolnego Śląska do Szczecina. Ładowny, o masie brutto blisko 3600 ton skład z jedną lokomotywą potrzebuje sporego „okienka” czasowego, by wdrapać się do Zielonej Góry (różnica w wysokości pomiędzy Niedoradzem i Starym Kisielinem to ponad 70 metrów). W momencie wykonania zdjęcia obydwa pociągi stały już w tym miejscu dobre kilka godzin.