Próba „Budynia” z HCP

EP07-1028_próba_NT_radziolpl

12 lutego 2008 |Nowy Tomyśl| EP07-1028 (ex. EU07-487) po zakończonej „Naprawie Głównej” w HCP w Poznaniu odbywa jazdę próbną do Zbąszynka.

W 2007 roku „PKP Przewozy Regionalne” zakupiły od PKP CARGO S.A. 74 elektrowozy serii EU07. Planowano przebudowanie ich do standardu EP07 przez zmianę przełożenia przekładni głównej z 79:18 na 76:21 (liczby te to ilości „zębów” na zębatkach zestawu kołowego i silnika trakcyjnego – zmiana ta powoduje zmniejszenie prędkości obrotowej silnika trakcyjnego w stosunku do prędkości lokomotywy, ale i też zmianę charakterystyki trakcyjnej). Dodatkowo we wszystkich lokomotywach poprawiono izolację cieplną i akustyczną kabin maszynisty, zamontowano wycieraczki elektryczne i reflektory halogenowe. Naprawy wykonano w kilku zakładach w Polsce i za granicą. Lokomotywy otrzymały oznaczenia serii EP07 i numery od 1001.

Na powyższym zdjęciu lokomotywa EP07-1028 (powstała z EU07-487) po naprawie w HCP-FPS w Poznaniu w trakcie jazdy próbnej do Zbąszynka. Po pomyślnie przeprowadzonej jeździe próbnej luzem kolejną przeprowadzano z pociągiem.

EP07-1028_tabilczki_radziolpl

1 marca 2008 |Poznań Główny| W miejsce fabrycznej tabliczki HCP zamontowano dwie nowe. Informacje na nich są jednak sprzeczne – ta aluminiowa prawdopodobnie przeznaczona była dla EP07-1030 i zamontowano ją tu przez pomyłkę.

Szerzej historię „Budyniów” (przydomek od charakterystycznego – budyniowego koloru nadwozia) opiszę w osobnym artykule. Tak jak już wspomniałem w innym miejscu – osobiście ubolewam, że nie pokuszono się o przebudowę tych maszyn do standardu EP08 poprzez zmianę ułożyskowania wałów drążonych. Podniesienie maksymalnej prędkości do 140km/h z pewnością zostałoby docenione przez obecnego właściciela tych lokomotyw- PKP Intercity.

Dodaj komentarz