8 marca 2008 |Poznań Główny| EN57-673 po przyjeździe do Poznania jako pociąg osobowy z Krzyża zjeżdża na postój do „Dziury Toruńskiej”.
Potocznie nazywano to miejsce „Dziurą Toruńską” lub Jamą Toruńską”. Nazwa ma bezpośredni związek z sąsiedztwem linii do Torunia, zaś ziemia z wykopu została wykorzystana do budowy nasypu linii do Stargardu. Tory postojowe dla Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych wraz z myjnią, kanałami rewizyjnymi i skromnych zapleczem socjalnym dla pracowników znajdowały się w wykopie pomiędzy Mostem Uniwersyteckim a Mostem Teatralnym. Dziś przebiega tamtędy trasa łącząca PST (Poznański Szybki Tramwaj) z przystankiem tramwajowym „Poznań Główny” zlokalizowanym w miejscu dawnego peronu 7. Tory postojowe dla EZT są zaś obecnie usytuowane w południowej części stacji.
9 lutego 2011 |Poznań Główny| SU45-089 w trakcie wymiany wstawek hamulcowych na terenie tzw. „Dziury Toruńskiej”.
Doskonały widok z ulicy pozwalał obserwować pracę w „dziurze” choćby w oczekiwaniu na autobus czy tramwaj. Czasem można było w ten sposób zaobserwować różne ciekawe sytuacje, jak na przykład SU45 w trakcie wymiany wstawek hamulcowych w przerwie między obsługą pociągów z/do Wolsztyna.