12 lipca 2018 |Poznań Główny| EU44-001 z pociągiem IC54 / 57001 „BGE” wyjeżdża w kierunku Poznania Górczyna.
W związku z obchodami setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości niektórzy polscy przewoźnicy postanowili przyozdobić swoje pojazdy specjalnymi symbolami – czasem okleinami zajmującymi większość powierzchni pojazdu. PLL Lot przyozdobił swoje Boeingi – Dreamlinery, zaś PKP Intercity min. swoje flagowe lokomotywy – ES64U4 – seria EU44. Sześć Husarzy otrzyma barwy narodowe z grafikami ukazującymi sposoby świętowania niepodległości przez Polaków. Podobne kolory otrzymają EP09 – 14 lokomotyw. Dodatkowo prawie 60 elektrycznych zespołów trakcyjnych – ED161 (DART) ED160 (Flirt 3) oraz ED250 (Pendolino) jeździ już z naklejkami „Niepodległa” na boku składu.Oznaczony w ten sposób tabor będziemy mogli oglądać do końca 2018 roku. Dodatkowo logo „Niepodległa” zobaczymy na mundurach drużyn konduktorskich, a spoty promujące obchody pojawiają się na monitorach w przedziałach pasażerskich pociągów PKP IC.
12 lipca 2018 |Poznań Główny| EU44-001 z pociągiem BGE wyjeżdża w kierunku Poznania Górczyna.
Jako pierwsze oklejone zostały EU44-001 oraz EU44-005. Na uwagę zasługuje rezygnacja z umieszczenia na czole lokomotywy numeru EVN. Zamiast tego naniesiono serię EU44 – do tej pory widniejącą wyłącznie w rozkładzie jazdy – na pudle lokomotywy wcześniej nigdy jej nie nanoszono.
Lokomotywa EU44-001 nosiła już wcześniej barwy biało-czerwone – w 2012 roku z okazji organizacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej prezentowała okleinę w barwach narodowych razem z hasłem „Kolej porusza kibiców”.
Dzisiejsze zdjęcie Husarza – Polskiego Taurusa pod bramką semaforową przypomniało mi zdjęcie sprzed 9 lat – z początku eksploatacji tych lokomotyw w PKP Intercity.
24 października 2009 |Poznań Główny| E183-601 ze składem poc. EC46/17001 „BWE” Warszawa Wschodnia – Berlin Hbf. opuszcza stację Poznań Główny. Zdjęcie było tuż po zrobieniu publikowane na WRP. Zdobiło też stronę kalendarza na rok 2010 wydawnictwa „Luxtorpeda”.
W 2009 roku lokomotywy nosiły oryginalne oznaczenie niemieckie „183” i numery inwentarzowe od 601. Pierwsze planowe pociągi lokomotywy te poprowadziły w Polsce 14 października 2009 – zaledwie kilka dni po otrzymania dopuszczenia do eksploatacji w Polsce. W trakcie targów Trako prowadziły pociągi z Warszawy do Gdyni, by potem zacząć obsługę pociągów „Berlin-Warszawa Express” na Odcinku od Warszawy do Rzepina. Tam następowała wymiana na E186 – Traxxa typu F140MS wynajętego od Angel Trains przez DB Fernverkehr.
Nasze Husarze to ES64U4 (austriacka seria 1216), nie U2 🙂
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Masz absolutną rację Adam – poprawione!
PolubieniePolubienie