Zakropić popielnik!

EU06-17_Wronki_190907_radziolpl

19 września 2007 |Wronki| EU06-17 z pociągiem TLK “Barbakan” zjechał z mostu nad Wartą

Pociąg TLK (wtedy skrót rozwijano jako Tanie Linie Kolejowe) I-38411 (w SRJP przed numerem pociągu dodawano wówczas literowy wyróżnik przewoźnika) o nazwie “Barbakan” kursował z Krakowa Głównego do Szczecina, a w sezonie letnim aż do Świnoujścia. Był to o tyle ciekawy pociąg, że można na nim było spotkać krakowskie “szóstki” lub “siódemki”. Stwarzało to okazję do sfotografowania różnych ciekawych egzemplarzy.

Zasadniczym tematem zdjęcia są jednak wskaźniki W12 – nazwane obecnie w instrukcji Ie-1 “Wskaźnikami parowozowymi”. Oznaczają one, że należy zakropić popielnik i zamknąć jego klapy. Umieszcza się go w odległości 200m przed mostami, wiaduktami i innymi budowlami, którym mogą zagrozić rozgrzane iskry z popielnika parowozu.

Jako trzecioplanowy motyw nawiązujący pośrednio do efektów niezakropienia popielnika występuje chmura dymu na moście widoczna za składem. To w istocie kurz – w tym czasie piaskowano stalowe elementy konstrukcji mostu. Mimo okrycia miejsca pracy plandekami wzbijał się on sporą chmurą ponad rzeką i torami.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s