Zakropić popielnik!

EU06-17_Wronki_190907_radziolpl

19 września 2007 |Wronki| EU06-17 z pociągiem TLK „Barbakan” zjechał z mostu nad Wartą

Pociąg TLK (wtedy skrót rozwijano jako Tanie Linie Kolejowe) I-38411 (w SRJP przed numerem pociągu dodawano wówczas literowy wyróżnik przewoźnika) o nazwie „Barbakan” kursował z Krakowa Głównego do Szczecina, a w sezonie letnim aż do Świnoujścia. Był to o tyle ciekawy pociąg, że można na nim było spotkać krakowskie „szóstki” lub „siódemki”. Stwarzało to okazję do sfotografowania różnych ciekawych egzemplarzy.

Zasadniczym tematem zdjęcia są jednak wskaźniki W12 – nazwane obecnie w instrukcji Ie-1 „Wskaźnikami parowozowymi”. Oznaczają one, że należy zakropić popielnik i zamknąć jego klapy. Umieszcza się go w odległości 200m przed mostami, wiaduktami i innymi budowlami, którym mogą zagrozić rozgrzane iskry z popielnika parowozu.

Jako trzecioplanowy motyw nawiązujący pośrednio do efektów niezakropienia popielnika występuje chmura dymu na moście widoczna za składem. To w istocie kurz – w tym czasie piaskowano stalowe elementy konstrukcji mostu. Mimo okrycia miejsca pracy plandekami wzbijał się on sporą chmurą ponad rzeką i torami.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s