26 września 2015|Rogoźnica|ST44-1248 z ładownymi Eaosami i ST43-115 na popychu za moment ruszy w kierunku Jaworzyny Śląskiej.
Jeden ze zwyczajnych wieczorów na tej małej stacyjce położonej pomiędzy Legnicą i Jaworzyną Śląską. Do ładownego składu węglarek z kopalni granitu „Graniczna” podpięto z przodu ST44, a na popychu ST43. Ten duet dowiezie pociąg do Jaworzyny Śląskiej, gdzie czeka już na niego ET22. Z lokomotywą elektryczną wagony wyruszą w dalszą podróż do Wielkopolski.
26 września 2015 |Rogoźnica|ST43-115 jako popych pociągu prowadzonego przez ST44-1248 przejeżdża powoli po ostatnich rozjazdach stacji i za moment zniknie w mroku wieczora. Jeszcze jakiś czas będzie widać jego czerwone sygnały końca pociągu i słychać narastający „klang” silnika spalinowego wchodzącego na obroty, by pomóc „gagarinowi” sprawnie pokonać wzniesienie przed Strzegomiem.
Na sąsiednim torze na swoją kolej czeka 66008 z wagonami załadowanymi w kopalni Colas – 45 węglarek to prawie 3600 ton brutto. Nie jest to jednak dla lokomotywy serii JT42CWR-T1 wielki problem – po szczegółowej próbie hamulca pociągu wyjedzie z Rogoźnicy w ślad za pociągiem PKP Cargo.