“Galicja” z “bykiem”

22-726_wronki_40407_radziolpl

4 kwietnia 2007 |Wronki| ET22-726 z pociągiem R-83104 “Galicja” w trakcie postoju na stacji.

Zatrudnianie lokomotyw towarowych do prowadzenia pociągów pasażerskich nie było w Polsce nigdy zbyt wyjątkowe. Maksymalna prędkość identyczna jak w lokomotywach EU07 (125km/h) pozwalała znaleźć serii ET22 zatrudnienie na wielu relacjach – tak podmiejskich jak i dalekobieżnych. Większa moc była przydatna przy rozruchu długich składów takich jak powyższy. Dziesięciowagonowy skład “Galicji” o wiele łatwiej było rozpędzić lokomotywą dysponującą mocą o połowę wyższą od EU07.

Uruchamiany przez PKP “Przewozy Regionalne” pociąg “Galicja” ze Szczecina do Przemyśla prowadził wówczas jeszcze wagon barowy. Z czasem zrezygnowano z niego na rzecz mobilnych wózków z napojami i przekąskami. Rok później ten sam skład liczył już tylko 8 wagonów. Można go zobaczyć TUTAJ.

Dalekobieżne pociągi zawsze były okazją do sfotografowania lokomotyw z odległych Zakładów Taboru. Krakowski “byk” o numerze 726 był potwierdzeniem tej reguły. W tamtym okresie pojawiał się na pociągach pośpiesznych dość często.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s