„Galicja” z „bykiem”

22-726_wronki_40407_radziolpl

4 kwietnia 2007 |Wronki| ET22-726 z pociągiem R-83104 „Galicja” w trakcie postoju na stacji.

Zatrudnianie lokomotyw towarowych do prowadzenia pociągów pasażerskich nie było w Polsce nigdy zbyt wyjątkowe. Maksymalna prędkość identyczna jak w lokomotywach EU07 (125km/h) pozwalała znaleźć serii ET22 zatrudnienie na wielu relacjach – tak podmiejskich jak i dalekobieżnych. Większa moc była przydatna przy rozruchu długich składów takich jak powyższy. Dziesięciowagonowy skład „Galicji” o wiele łatwiej było rozpędzić lokomotywą dysponującą mocą o połowę wyższą od EU07.

Uruchamiany przez PKP „Przewozy Regionalne” pociąg „Galicja” ze Szczecina do Przemyśla prowadził wówczas jeszcze wagon barowy. Z czasem zrezygnowano z niego na rzecz mobilnych wózków z napojami i przekąskami. Rok później ten sam skład liczył już tylko 8 wagonów. Można go zobaczyć TUTAJ.

Dalekobieżne pociągi zawsze były okazją do sfotografowania lokomotyw z odległych Zakładów Taboru. Krakowski „byk” o numerze 726 był potwierdzeniem tej reguły. W tamtym okresie pojawiał się na pociągach pośpiesznych dość często.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s