Panning z Vectronem

X4EC-034_Zmigrod_radziolpl

18 marca 2015 |Węglewo| X4EC-034 pędzi po torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa.

W 2010 roku Siemens zaprezentował następcę platformy Eurosprinter – platformę lokomotyw Vectron. Zaoferowano wersję na prąd stały, na prąd przemienny oraz wersję wielosystemową. Koncepcja zakładała również wersję spalinową, wersję elektryczną z silnikiem dojazdowym oraz wersję spalinowo-elektryczną (o mocy na silniku spalinowym porównywalnej z tą osiąganą przy zasilaniu z sieci trakcyjnej.

Na fotografii widzimy wyprodukowaną w 2013 roku lokomotywę o numerze fabrycznym 21828 należącą wówczas do producenta. Otrzymała ona EVN “91_51_5170_034-0 PL-PCW” Była oznaczana również jako X4EC-034. Jest to wersja DC o mocy 5400kW, prędkości maksymalnej 160km/h i z polskimi systemami bezpieczeństwa (SHP/RS). Była testowo eksploatowana przez kilku przewoźników w kraju. W 2015 roku między innymi przez Freightliner PL sp. z o.o. W 2018 roku została wyposażona we włoskie systemy bezpieczeństwa i sprzedana do MRCE, które oznaczyło ją EVN: “91_83_2191_023-7_I-DISPO”.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s