1 sierpnia 2014 |Oderbruecke|242.502 oczekuje na podanie sygnału zezwalającego na wyjazd do stacji Frankfurt/Oder
Przedsiębiorstwo Hector Rail AB jest przewoźnikiem kolejowym na terenie Szwecji i Niemiec (Hector Rail GmbH). Posiada w swojej flocie prawie sto lokomotyw z czego siedem to pojazdy serii ES64U2. Hector Rail oznaczył je swoją serią 242, nadał im jednolite firmowe barwy i imiona:
-242.502 „Zurg”
-242.503 „Balboa”
-242.504 „Mr Potato Head”
-242.516 „Ferdinand”
-242.517 „Fitzgerald”
-242.531 „LaMotta”
242.532 „Lightyear”
Pojazdy zostały odkupione od MRCE Dispolok w latach 2010 – 2013. Czasem można je spotkać na stacji granicznej PL/DE, dokąd przyprowadzają pociągi z głębi Niemiec. Taka też sytuacja nastąpiła tego dnia, gdy zrobiłem powyższe zdjęcie. Lokomotywa po zostawieniu składu cystern pojechała na postój na stację Frankfurt/Oder.
Więcej o lokomotywach Hector Rail można przeczytać na ich stronie internetowej – z niej też zaczerpnąłem informacje o posiadanych „Taurusach”:
https://www.hectorrail.com/locomotives/
Na zdjęciu widzimy również dwa sygnalizatory niemieckiego systemu Ks (Kombinationssignale). Po lewej mamy semafor wskazujący sygnał Hp0 (stój). Na sygnalizatorze u góry widzimy wskaźnik Zs3 – wskaźnik prędkości. Informuje on maszynistę o obowiązującej na przyległej drodze zwrotnicowej maksymalnej prędkości. Prostokątna komora poniżej głównej tarczy semafora służy do wyświetlania sygnału Zs6 – wskaźnika jazdy po torze przeciwnym. Sygnalizator po prawej to powtarzacz odnoszący się do semafora wyjazdowego wskazujący sygnał Ks2- oczekiwać sygnału stój. Ma on poniżej dodatkową komorę do wyświetlania sygnału Zs3v – w tym przypadku wyświetlana tam żółta cyfra 6 uprzedza o ograniczeniu prędkości od semafora wyjazdowego do 60 km/h na przyległej drodze zwrotnicowej.