Vectrony z ELL w ČD

270919_tedik_193_290_Lu_radziolpl

27 września 2019|Ludwigslust – Grabow| Lokomotywa serii 193 o numerze 290 prowadzi pociąg EC z Hamburga do Pragi.

W 2017 roku České Dráhy wynajęły z „European Locomotive Leasing” dziesięć lokomotyw wielosystemowych do obsługi pociągów międzynarodowych. Wybór padł na pojazdy produkcji Siemensa – były już użytkowane w Czechach min. przez CD Cargo i posiadały wymagane parametry oraz niezbędne dopuszczenia. Jest to wersja Vectrona o mocy 6400kW i prędkości maksymalnej 200km/h przystosowana do pracy na terenie Czech, Słowacji, Rumunii, Węgier, Polski, Niemiec i Austrii.

Maszyny skierowano głównie do obsługi pociągów EuroCity pomiędzy Pragą i Hamburgiem. Wszystkim dziesięciu pojazdom nadano barwy kolei czeskich (niebieski,granatowy i biały), ozdobiono grafikami symbolizującymi miasta połączone relacją tych pociągów (Praga, Drezno, Berlin i Hamburg).

logo_cd_ell_radziolpl

Fragment grafiki umieszczonej na bokach lokomotyw.

Każda lokomotywa dostała też imię – wypisane na obu czołach na wysokości oznaczenia serii i numeru inwentarzowego. Zestawienie numerów i imion umieściłem w poniższej tabeli:

Lp. Seria numer Imię
1 193 289 Flora
2 193 290 Tedik
3 193 291 Linda
4 193 292 Ronka
5 193 293 Frantíček
6 193 294 Matěj
7 193 295 Kačenka
8 193 296 Maxl
9 193 297 Seppl
10 193 298 Fidorka

Na pierwszym zdjęciu widzimy skład pociągu do Pragi prowadzony lokomotywą o imieniu Tedik. Sfotografowałem go pod koniec września na odcinku między Hamburgiem, a Berlinem – na obrzeżach miejscowości Ludwigslust w Meklenburgii – Pomorzu Przednim.

121219_193_293_ring_radziolpl

12 grudnia 2019 |Diedersdorf| Lokomotywa serii 193 (typ X4EA) o numerze 293 prowadzi pociąg EuroCity z Pragi do Hamburga.

Drugie zdjęcie przedstawia pociąg przeciwnej relacji zbliżający się do Berlina od strony Drezna. Stacja Diedersdorf położona jest na berlińskim ringu zewnętrznym – dwutorowej linii otaczającej miasto dookoła i wykorzystywanej przez większość pociągów towarowych omijających stolicę Niemiec oraz przez wiele pociągów pasażerskich.

Ekspresy EuroCity obsługiwane przez Vectrony to obecnie sześć par pociągów na dobę. Trzy w pełnej relacji, czyli: Praha Hlavni Nadrazi – Hamburg Altona, dwa w skróconej relacji z Pragi do Berlina oraz jeden w wydłużonej relacji do Kiel.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s