CTL z Międzychodu

040308_Skwierzyna_ST44R-010_radziolpl

4 marca 2008 |Skwierzyna| ST44-R010 z cysternami w relacji Międzychód Letnisko – Kostrzyn nad Odrą

Klasyczny motyw ze Skwierzyny – z półbramką semaforową. Głównym bohaterem jest pociąg zdawczy z Międzychodu Letniska z lokomotywą serii ST44.

Od 2001 do 2005 roku na terenie Puszczy Noteckiej i okolicznych powiatów przeprowadzano poszukiwania podziemnych złóż ropy naftowej i gazu. Odnaleziono złoża w okolicy Międzychodu, Lubiatowa i Grotowa. Niezwłocznie przystąpiono do projektowania i budowy infrastruktury wydobywczej. Zanim PGNiG wybudował Terminal Ekspedycyjny w Wierzbnie (doczeka się on z pewnością kiedyś osobnego opisu) istniała potrzeba nadawania koleją surowej ropy naftowej z pierwszych próbnych odwiertów. Podjęto współpracę z firmą „Petromax” z Międzychodu, która oprócz bazy paliw dysponowała bocznicą kolejową. Średnio raz w tygodniu nadawano i odbierano 6 do 10 cystern. Zazwyczaj CTL zatrudniał do tej pracy lokomotywy TEM2 (SM48). „Gagarin” pojawiał się raczej wyjątkowo. Cysterny z surową ropą przez Skwierzynę i Gorzów trafiały do Kostrzyna nad Odrą. Tam były włączane do pociągu do Rafinerii w Trzebinii.

ST44-R010 to sprowadzona z Niemiec w 2004 roku V200.10. Co ciekawe lokomotywa trafiła tam sprzedana z Polski w 1999 roku. Na PKP nosiła oznaczenie ST44-952. Ostatecznie w 2016 roku po naprawie głównej w bydgoskiej Pesie otrzymała oznaczenie M62-3536. Obecnie należy do Industrial Division i możemy ją spotkać z pociągami różnych przewoźników.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s