SP32-086 – prototypowa remotoryzacja

22 września 2003 | Krzyż| SP32-086 odstawiona na terenie lokomotywowni. Portret wycięty z szerszego kadru – skan z negatywu.

Lokomotywa serii SP32 o numerze inwentarzowym 086 została wyprodukowana w Rumunii w 1988 roku z numerem fabrycznym 25350. Zastosowane w tym i pozostałych pojazdach serii oryginalne silniki spalinowe typu M820SR były dość awaryjne i sprawiały wiele problemów. Najczęstszym uszkodzeniom ulegał korbowód lub elementy układu tłokowego. Wady były na tyle poważne, że blisko jedna trzecia całej serii (prawie 50 sztuk) została odstawiona jeszcze przed przeprowadzeniem pierwszej naprawy rewizyjnej. W związku z tym w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego w Pile opracowano koncepcję wymiany silnika spalinowego. Pierwszą – prototypową naprawę rewizyjną połączoną z wymianą silnika spalinowego na nowy (wyprodukowany również przez FAUR na licencji MTU silnik 12V396TC12 – o mocy 830kW) przeprowadzono w 1992 roku. Lokomotywa z Piły trafiła do lokomotywowni Krzyż, gdzie była eksploatowana głównie na odcinku pomiędzy Piłą i Kostrzynem. Wiele źródeł mówi jednak o problemach z prototypowym egzemplarzem. W 1996 roku pojazd wrócił do ZNLS Piła, gdzie przeprowadzono naprawę rewizyjną. Ostatecznie odstawiona – została pocięta w Krzyżu około 2004 roku.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź do picpholio Anuluj pisanie odpowiedzi