
Lokomotywa EU07-470 była jedną z flagowych „szczecińskich siódemek” – przynależność potwierdzały pozostałe z czasów planowej obsługi herby Szczecina oraz nazwa lokomotywowni – „Szczecin Port Centralny” wyklejone na szybach czołowych.
W czerwcu 2008 roku na skutek relokacji taboru i podziału między spółkami z grupy PKP lokomotywa trafiła do Poznania. Od tego momentu można było spotkać ją z pociągami towarowymi – często ze zdawkami do Szamotuł, Swarzędza czy Lubonia. W 2011 roku przeszła modernizację i otrzymała nowy numer – 1516.
Zbliżając się pociągiem do Szamotuł od strony Pęckowa po lewej stronie mijamy duży, opuszczony budynek przemysłowy. Słyszałem wiele różnych opowiadań wyjaśniających domniemaną historię tego miejsca. Głównie, że to niedokończona ciepłownia mająca dostarczać ogrzewanie znacznej części miasta. Okazuje się, że znajdowała się tam faktycznie kotłownia węglowa, która ogrzewała tylko pobliskie osiedle mieszkaniowe, jednak w związku z jego rozbudową okazała się niewydolna. Na początku lat dziewięćdziesiątych nowe bloki zaczęto wyposażać więc w indywidualne kotłownie gazowe, a z widocznego budynku zdemontowano i sprzedano co tylko się dało. Reszty dokonali złomiarze i wandale. Dziś sprawia on wrażenie nieukończonego.

Widzę, że zmotywowałem kolegę do odkurzenia archiwum 😉
PolubieniePolubienie
Tak – dziękuję. Przy okazji znalazłem nawet takie z czasów pracy z nią w ruchu towarowym. więc motywuj dalej 🙂
PolubieniePolubienie