25 stycznia 2008 |Poznań Główny| SP32-120 wyciąga z terenu ZNTK Poznań dwa gagariny: M62-2987 w malowaniu Rail Polska oraz V200-507 w malowaniu LEG.
Lokomotywa SP32-120 (numer fabryczny 25427/1988) należąca formalnie do KOLMEX, a będąca razem z pozostałymi 65 lokomotywami tej serii przechowywana na terenie zakładu przeszła tutaj naprawę rewizyjną jako ostatnia (18.05.2004). ZNTK Poznań utrzymywało ją w sprawności aż do 15 maja 2008, kiedy to opuściła bramy zakładu razem z 11 innymi lokomotywami tej serii (kolejno w składzie drugiego z sześciu transportów jechały: SP32-040,SP32-083,SP32-019,SP32-097,SP32-133,SP32-074,SP32-033,SP32-002,SP32-063,SP32-141,SP32-120 i SP32-032). Przewieziono je do Wrocławia, a następnie do Piły. Tam niestety zamiast modernizacji w Interloku (lokomotywa 312D – RegiolLok – projekt IPSz Politechniki Krakowskiej – więcej o tym możecie przeczytać tutaj) SP32-120 została zezłomowana. Nastąpiło to prawdopodobnie w wakacje 2011 roku. Była to najdłużej sprawna oraz najdłużej istniejąca lokomotywa serii SP32 z oryginalnym silnikiem spalinowym M820SR.
Lokomotywa V200-507 została wyprodukowana w 1971 dla kolei Czechosłowackich jako T679-1349 (numer fabryczny 1223). We wrześniu 2007 sprowadził ją do naszego kraju przewoźnik „Rail Polska”, ale nie spotkałem jej nigdy na szlaku. Nosiła oznaczenie M62-1225. Obecnie jest odstawiona – prawdopodobnie we Włosienicy lub Oświęcimiu.