„Elektrykiem” po „Podsudeckiej” część 1

Dragon_103_Jawor

2 marca 2017 |Jawor|E6ACTd-103 z pociągiem do Szczecina oczekuje na zwolnienie szlaku Jawor – Legnica Wschód przez pociąg innego przewoźnika.

Wyprodukowana przez NEWAG lokomotywa z platformy „Dragon” serii E6ACTd jest lokomotywą elektryczną z modułem „Last mile”, a nie lokomotywą dwusystemową. Jednak stosunkowo duża moc silnika spalinowego pozwala na wykorzystanie jej także do prowadzenia pociągów po krótkich odcinkach niezelektryfikowanych. Dzięki temu, by przeprowadzić skład o masie blisko 3600 ton z Rogoźnicy do odległej o 30 kilometrów Legnicy nie trzeba zatrudniać dodatkowo lokomotywy spalinowej. Resztę trasy skład przemierzy „pod drutem” – zmiana sposobu napędzania lokomotywy z silnika spalinowego na zasilanie z sieci trakcyjnej może być dokonana nawet bez zatrzymywania pociągu.

Zdjęcia nocne zazwyczaj nie należą do łatwych. Zwłaszcza, jeśli nasza scena nie jest oświetlona równomiernie tak jak tutaj. Bezpośrednio za zejściem do tunelu znajdował się silny reflektor skierowany w moją stronę. Do tego światła lokomotywy dające dość mocny strumień światła. Cała zaś reszta spowita w ciemnościach. Myślę, że jakoś się udało, choć prób było kilka – nie zawsze rezultat był zadowalający.

Tak jak sugeruje tytuł posta, mam zamiar umieścić w kolejnych postach jeszcze kilka innych ujęć z pracy tych lokomotyw na odcinku Magistrali Podsudeckiej pomiędzy Legnicą i Jaworzyną Śląską.

 

2 comments

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s