Siedmiopak

Berns_106_003_ITL_000

4 kwietnia 2012 |Bernsdorf| Ujęcie pierwsze: (Samyang 500mm f/8) V60D z ITL z siedmioma elektrowozami z Kamenz do Hoseny zbliża się do semafora wjazdowego stacji Bernsdorf.

W kwietniu 2012 roku znalazłem się w okolicy Kamenz. Krótka, lecz bardzo urokliwa linia do Hoseny obfitowała wtedy jeszcze w takie ciekawostki jak pozostałości teletechniki, stacyjki z sygnalizacją kształtową czy ciekawe budowle nieopodal torów. Pierwsze zdjęcie to zabawa z manualnym obiektywem o ogniskowej 500mm. Dzień był jednak pochmurny a „szkło” ciemne. Ale efekt choć nie idealny jakościowo udało mi się osiągnąć. Z odległego wiaduktu udało się „złapać” skład z rzędem słupów teletechnicznych. Następnie wymieniłem obiektyw, by wykonać ujęcie drugie:

Berns_106_003_ITL_001

4 kwietnia 2012 |Bernsdorf| Ujęcie drugie: (Nikkor 70-300 f/5.6 ustawiony na 115mm) Skład w pełnej krasie: za 106 004 jedzie pięć Eurosprinterów, jeden Traxx i jeszcze jeden Eurosprinter. Powyższe ujęcie debiutowało kilka lat temu na TWB – możecie je obejrzeć TUTAJ

Na drugim zdjęciu łatwo ocenić różnicę w ogniskowych – 115mm zamiast 500mm robią tu ogromną różnicę. Z tego też powodu ostatecznie dwa lata później kupiłem „Bigmę” – możliwość płynnej zmiany ogniskowej od 50 do 500mm w kolejowych zdjęciach zdecydowanie ułatwia życie. Jakościowo może nie powala, do tego jest dość nieporęczny, ale mimo wszystko przypadł mi do gustu.

Berns_106_003_ITL_002

4 kwietnia 2012 |Bernsdorf| Ujęcie trzecie: (Nikkor 70-300 f/5.6 ustawiony na 70mm) Sfotografowany od tyłu „Siedmiopak” wjeżdza na stację.

Na trzech powyższych fotografiach uwidoczniony jest zwrot z ITL siedmiu elektrowozów – sześć z MRCE i jeden z Alpha Trains. W kolejności za prowadzących dieslem V60D (106-004) jadą kolejno: E189-289, E189-288, E189-210, E189-212, E189-203,E186-126 oraz na końcu E189-200. Pierwsze dwa loki formalnie pozostały jeszcze jakiś czas w ITL, a zostały podnajęte innemu przewoźnikowi. Pozostałe cztery Eurosprintery po kilku krótkich wynajmach trafiły do ERS Railways i zaczęły regularnie pojawiać się w Polsce. Traxx E186-126 przed ITL pracował w Polsce w PKP Cargo jako EU43-001. Również potem pojawiał się u nas regularnie – eksploatowały go min. Koleje Śląskie, Transchem czy też Captrain Polska.

 

 

 

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s