15 lutego 2018 |Plewiska| 207E-001 wraca z testów dynamicznych do IPS Tabor” w Poznaniu.
W trakcie wrześniowych targów „Trako” w Gdańsku Rail Polska zaprezentował pierwszy egzemplarz zmodernizowanej lokomotywy M62. W praktyce zbudowano nową lokomotywę elektryczną wykorzystując ostoję i układ biegowy M62. Dzięki temu sprytnemu zabiegowi w nowy sprzęt nie musi być zgodny z TSI (Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności). To z kolei oznacza spore oszczędności.
26 września 2017 |Gdańsk| 207E-001 na terenach ekspozycyjnych na Targach „Trako”
Podstawowe parametry lokomotywy po modernizacji:
typ: 207E
trakcja i rodzaj pracy: elektryczna 3kV prądu stałego, ruch towarowy
prędkość maksymalna: 100km/h
moc ciągła: 2400kW
masa służbowa: 120t
najmniejszy promień łuku: 75m
długość ze zderzakami: 17,55m
Prototypowy egzemplarz powstał z przebudowy jednego z członów 2M62-1006 w ZTK Włosienica. Projekt modernizacji powstał w VIS Systems Sp. z o.o. z Gliwic. Rail Polska jako posiadający wyłączne prawa do korzystania z projektu zakłada przebudowanie 30 pojazdów. 20 na potrzeby własne oraz 10 na wynajem/sprzedaż.
26 września 2017 |Gdańsk – Trako| Choć na pierwszy rzut oka wózki zdradzają rodowód maszyny, to po bliższym przyjrzeniu zauważamy parę rozwiązań odmiennych od tych zastosowanych przez Rosjan 🙂
Można mieć tylko nadzieję, że lokomotywa spełni oczekiwania swych twórców i projekt będzie rozwijany. W planach jest uzupełnienie lokomotywy o moduł „Last mile” – jednak koncepcja jest odmienna od powszechnie stosowanych do tej pory rozwiązań. Zamiast silnika spalinowego zakłada się montaż dodatkowej baterii akumulatorów, które naładowane w trakcie jazdy „pod drutem” umożliwią podstawienie wagonów na tory bez sieci trakcyjnej.