207E-001

207E-001_plewiska

15 lutego 2018 |Plewiska| 207E-001 wraca z testów dynamicznych do IPS Tabor” w Poznaniu.

W trakcie wrześniowych targów „Trako” w Gdańsku Rail Polska zaprezentował pierwszy egzemplarz zmodernizowanej lokomotywy M62. W praktyce zbudowano nową lokomotywę elektryczną wykorzystując ostoję i układ biegowy M62. Dzięki temu sprytnemu zabiegowi w nowy sprzęt nie musi być zgodny z TSI (Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności). To z kolei oznacza spore oszczędności.

207E-001_Trako_01_radziol

26 września 2017 |Gdańsk| 207E-001 na terenach ekspozycyjnych na Targach „Trako”

Podstawowe parametry lokomotywy po modernizacji:

typ: 207E

trakcja i rodzaj pracy: elektryczna 3kV prądu stałego, ruch towarowy

prędkość maksymalna: 100km/h

moc ciągła: 2400kW

masa służbowa: 120t

najmniejszy promień łuku: 75m

długość ze zderzakami: 17,55m

Prototypowy egzemplarz powstał z przebudowy jednego z członów 2M62-1006 w ZTK Włosienica. Projekt modernizacji powstał w VIS Systems Sp. z o.o. z Gliwic. Rail Polska jako posiadający wyłączne prawa do korzystania z projektu zakłada przebudowanie 30 pojazdów. 20 na potrzeby własne oraz 10 na wynajem/sprzedaż.

207E-001_Trako_02_radziol

26 września 2017 |Gdańsk – Trako| Choć na pierwszy rzut oka wózki zdradzają rodowód maszyny, to po bliższym przyjrzeniu zauważamy parę rozwiązań odmiennych od tych zastosowanych przez Rosjan 🙂

Można mieć tylko nadzieję, że lokomotywa spełni oczekiwania swych twórców i projekt będzie rozwijany. W planach jest uzupełnienie lokomotywy o moduł „Last mile” – jednak koncepcja jest odmienna od powszechnie stosowanych do tej pory rozwiązań. Zamiast silnika spalinowego zakłada się montaż dodatkowej baterii akumulatorów, które naładowane w trakcie jazdy „pod drutem” umożliwią podstawienie wagonów na tory bez sieci trakcyjnej.

 

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s