13 marca 2015|Frankfurt nad Odrą| Duet niemieckich Traxxów (na czele E185 014-8 i za nim E145 074-1) ze składem talbotów podążają do Ziltendorfu.
Marcowe popołudnie tego dnia było bardzo ciepłe. W powietrzu czuć było zbliżającą się wielkimi krokami wiosnę. Dysponując kilkoma wolnymi godzinami udałem się w jedno z moich ulubionych miejsc w okolicy – wyjazd ze stacji Frankfurt nad Odrą w kierunku południowym. Widoczny na zdjęciu tor przed nasypem linii do Guben prowadzi do stacji Oderbrücke. Kawałek dalej stromo opada i skręca w lewo, by krótkim tunelem przedostać się na drugą stronę nasypu. Kładka w tle to przedłużenie Güldendorfer Strasse łączącej ją z Buschmühlenweg. Jest w dość kiepskim stanie technicznym, ale można po niej nadal bezpiecznie chodzić.
Jednym ze spotkanych tego dnia pociągów był ten – codzienna dostawa surowca z portu w Hamburgu do Arcelor Mittal Eisenhuttenstadt GmbH. Skład skończy wkrótce bieg na stacji Ziltendorf Werkbahnhof.
Prowadzące pociąg lokomotywy to dwa pokolenia Traxxów z Bombardiera:
-Seria 145 była produkowana w latach 1997 – 2002. Lokomotywa o 4200kW zasilana 15 kV 16,7 Hz ~
-Seria 185 produkowana była w latach 1999 – 2005 i oferowała moc 5600kW przy zasilaniu 15kV, 16,7Hz ~ lub 25kV, 50Hz ~
Lokomotywy na zdjęciu są połączone kablami sterowania wielokrotnego. Producent zapewnił kompatybilność wsteczną obu serii i z pracą w takiej konfiguracji nie ma najmniejszych problemów.