3 lipca 2018|szlak Kiekrz – Poznań Piątkowo|207E-001 prowadzi skład węglarek do Poznania Franowa. Z tyłu na przyprzęgu M62M-008.
Minął właśnie rok od prezentacji projektu głębokiej modernizacji lokomotywy M62 przez Rail Polska. Modernizacji nietypowej, bo zmieniającej całkowicie rodzaj napędu – z lokomotywy spalinowej na lokomotywę elektryczną. Więcej o tym projekcie możecie przeczytać TUTAJ.
Pojazd nadal jest w fazie testów przed otrzymaniem dopuszczenia do eksploatacji. W okolicy Poznania można czasem zaobserwować jazdy próbne – luzem lub z pociągami Rail Polska.
6 lipca 2018 |Poznań Franowo| 207E-001 po przyjeździe z jazdy próbnej z Wronek na grupie PFD.
Jazdy odbywają się na liniach numer 3 (do Zbąszynka) oraz 351 (do Krzyża). Pozostaje mieć tylko nadzieję, że pojazd wkrótce trafi do ruchu, a przewoźnik rozpocznie modernizację kolejnych pojazdów – tak jak to zapowiadano w trakcie prezentacji na „Trako 2017”.
4 października 2018 |Poznań Franowo| 207E-001 gotowa do odjazdu do stacji Poznań Wschód i dalej na bocznicę IPS „Tabor” stoi na grupie PFA.
Przy okazji warto wspomnieć, że projekt „207E” nie jest pierwszą modernizacją M62, którą wykonano w zakładach „Rail Polska”. W 2005 roku zakończono prace nad EM62 (ostatecznie M62M) – modernizację zakładającą wymianę oryginalnego silnika 14D40 na silnik EMD 645E3B. Silnik, prądnica główna oraz wiele innych podzespołów pochodzi z amerykańskiej lokomotywy F40PH. Do 2012 roku przebudowano 19 pojazdów (z maszyn pochodzących z Estonii).