BWE w Rzepinie

180_011_BWE_rzA_radziolpl

11 sierpnia 2008 |Rzepin| Lokomotywa serii 180 o numerze 011 rusza z Pociągiem EC44 „Berlin-Warszawa Express”.

Zanim PKP Intercity zakupiło lokomotywy ES64U4 do obsługi pociągów pomiędzy Warszawą i Berlinem, zapewnienie pojazdu trakcyjnego zdolnego przekroczyć granicę i dojechać do stolicy Niemiec leżało po stronie DB. Tego dnia nieplanową tutaj EP08-011 zastąpiła od Rzepina E180 011-9 – „jedenastka” zastąpiła więc „jedenastkę”. Jeszcze kilka lat przed wykonaniem tego zdjęcia lokomotywy od „ekspresów” oczekiwały na swoje pociągi przed halą nowej lokomotywowni (tak jak na przykład na TYM zdjęciu).  Po podziale PKP na spółki tereny zaplecza przeglądowo-naprawczego trafiły do „PKP Przewozy Regionalne”, a pojazdy trakcyjne od pociągów „PKP Intercity” oczekiwały na „żeberkach” przy nastawni „RzA”, tak jak widoczna w tle EP08. Dziś, gdy pociągi do Berlina pokonują granicę bez wymiany lokomotywy, można spotkać tam maszyny przewoźników towarowych.

Lokomotywy serii 180 (typ fabryczny 76E) to dwusystemowe (15kV~/3kV=) elektrowozy o prędkości maksymalnej 120km/h. Zakłady Skoda dostarczyły 20 takich lokomotyw dla kolei DR oraz 15 dla kolei ČSD (seria 372) do obsługi pociągów na granicy niemiecko-czechosłowackiej (Bad Schandau-Děčin). Mają moc ciągłą 3080kW, ciężar służbowy 84t i układ osi Bo’Bo’ . Ich maksymalna siła pociągowa to 280kN.

Wszystkie posty z lokomotywami serii 180 możecie zobaczyć po kliknięciu w tag „E180” pod tekstem lub TUTAJ.

4 comments

  1. Ciekawy artykuł, którego wyszukanie spowodowane jest frustracją z oczekiwania na zmianę lokomotywy i chęcią zrozumienia dlaczego za każdym razem (od Sierpnia do Grudnia, 7 razy!) jak wybieram sie EC58 z Gdyni do Berlina (i spowrotem) skład jest opóźniony o minimum 60 minut. Czy wiesz może dlaczego w 2021 nadal lokomotywy muszą być zmieniane?

    Polubione przez 1 osoba

    • W Rzepinie? Pracowałem dziś nieopodal. Wymiana lokomotyw w Rzepinie spowodowana jest niedoborem lokomotyw wielosystemowych w PKP Intercity. Zgodnie z umowami to oni zapewniają pojazdy trakcyjne na swojd pociągi do Berlina. Kilka dni temu kolejna maszyna została odstawiona po wypadku na przejeździe kolejowym w Sątopach. Stąd konieczność zatrudniania „jednosystemówek” i wymiany maszyn po drodze. Opóźnienia się piętrzą i tak to wygląda…

      Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s