1 lutego 2008 |Opalenica|ET22-316 z pociągiem z Poznania Franowa do Seddin mija semafory wjazdowe stacji.
Wyprodukowany w 1977 roku we wrocławskim Pafawagu egzemplarz ET22 spotykałem w okolicy Poznania w 2008 i 2009 roku pomiędzy Poznaniem a Zbąszynkiem. Przypisany wówczas do Zakładu Taboru w Czerwieńsku prowadził głównie pociągi do Oderbruecke lub Czerwieńska. Maszyna w 1999 roku otrzymała w ramach programu polepszania komfortu pracy maszynistów reflektory halogenowe produkcji „Posteor” Wrocław, elektryczny napęd wycieraczek ze spryskiwaczami i szyby czołowe z folią elektrogrzewczą. Montowano też dodatkowe ogrzewanie nóg maszynisty – bardzo przydatne w zimie. Pierwsze modernizacje reflektorów wykonywano usuwając całkowicie wystającą obudowę i montując nowe oświetlenie w otworze zamkniętym dodatkową szybą. Później zrezygnowano z tego i wybrano wariant prostszy: usuwano tylko odbłyśnik z oprawą tradycyjnej żarówki i w to miejsce wstawiano okrągłą metalową płytę będącą podstawą „Posteorów”. To rozwiązanie poza mniejszym nakładem pracy w trakcie montażu było później praktyczniejsze w przypadku konieczności wymiany żarówek halogenowych. Dostęp do lampy uzyskiwano przez odkręcenie trzech śrub motylkowych zamiast ośmiu wkrętów mocujących prostokątną ramkę.
Lokomotywa od około 2012 roku była odstawiona najpierw w Czerwieńsku a potem na poznańskim Franowie.
19 styczeń 2018 |Poznań Franowo| ET22-316 jako oczekuje na fizyczną likwidację.
Jak wiele innych maszyn także ten egzemplarz nie został zakwalifikowany do żadnego programu modernizacji i ostatecznie w 2018 roku zezłomowano go na terenie warsztatów PKP Cargo przy stacji Poznań Franowo.