Traxxem do Bydgoszczy

121209_pgar_e186143_pr_radziolpl

12 grudnia 2009 |Poznań Garbary|E186 143-4 z pociągiem osobowym numer 7526/7 do Bydgoszczy.

Podział lokomotyw między spółkami grupy PKP w 2008 roku wykonano w taki sposób, że „PKP Przewozy Regionalne” otrzymały praktycznie tylko zespoły trakcyjne i lokomotywy spalinowe. Już wtedy zakładano „usamorządowienie” spółki a co za tym idzie usunięcie z grupy PKP. Pozostawiono w niej zatem głównie przestarzałe zespoły trakcyjne i masę wagonów pasażerskich jednocześnie pozbawiając ją lokomotyw elektrycznych (mowa tu min. o całej serii EP07-10XX po naprawach głównych – popularne budynie) oraz przesuwając do PKP Intercity zakupione z unijnym wsparciem ED74 (przeznaczone do ruchu regionalnego – nie sprawdziły się kompletnie w ruchu dalekobieżnym i odstawiono je na kilka lat „w krzaki”). Grupa PKP tym samym liczyła na niemałe wpływy z dzierżawy – zakładano, że pozbawione pojazdów trakcyjnych „Przewozy Regionalne” będą musiały wynająć od „PKP Cargo” lokomotywy do prowadzenia swoich pociągów. Jednak samorządowa spółka z uwagi na wysokie koszty wynajmu ET22 (głównie takie pojazdy im proponowano – PKP Cargo tłumaczyło się tym, że swoje EU07 wykorzystuje w pełni i nie jest w stanie ich udostępniać) postanowiła poszukać alternatywy poza Polską. Tak też wynajęto dwie lokomotywy typu F140MS (seria 186 w DE) – popularne Traxxy. Miały one wtedy już dopuszczenie do eksploatacji w naszym kraju (jako seria EU43 w PKP Cargo), a oferująca je firma „Railpool” dysponowała wolnymi pojazdami. Niestety koszty dzierżawy były dość duże i po około czterech miesiącach zrezygnowano z ich wynajmu. Różne źródła podają różne daty – ja widywałem maszyny o numerach 141 i widoczną na zdjęciu 143 z pociągami PR od drugiej połowy listopada 2009 do początku marca 2010. Przydzielono je do lokomotywowni Toruń-Kluczyki. Prowadziły głównie przyśpieszone pociągi z Bydgoszczy do Warszawy lub Poznania. Później pojazdy wynajęte zostały „Lotos Kolej”.

Na zdjęciu widzimy lokomotywę E186-143 w srebrnym malowaniu „Railpool” z naklejonym na czole i bokach logo „Przewozy Regionalne”. Pracowała ona tego dnia na obiegu poznańskim – przyprowadzała pociąg osobowy do Poznania i po kilkudziesięciu minutach wracała do Bydgoszczy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s