13 grudnia 2019 |Plewiska|W mglisty piątkowy poranek E383-202 z pociągiem EN453 z Paryża do Moskwy przemierza szlak pomiędzy Palędziem a Poznaniem Górczynem.
„PKP Intercity” posiada aktualnie 10 lokomotyw wielosystemowych ES64U4 (nazwanych przez przewoźnika Husarzami) do obsługi pociągów międzynarodowych bez wymiany lokomotywy. W związku z odstawieniem kilku maszyn na naprawy zaistniała konieczność pożyczenia brakujących pojazdów. Od maja „PKP Intercity” użytkuje Vectrona MS (X4EA-626 – artykuł o tym TUTAJ), natomiast od grudnia do przewoźnika trafił E383-202 – zarejestrowany na Słowacji Vectron MS w wersji A17 (czyli mogący pracować na sieciach kolejowych min: Polski, Niemiec, Czech, Słowacji, Węgier i Rumunii). Właścicielem pojazdu jest „S Rail Lease”, a użytkownikiem narodowy słowacki przewoźnik towarowy – ZSKK Cargo.
W tak zwanym „międzyczasie” nasz narodowy przewoźnik pasażerski korzystał jeszcze krótko z Vectronów pożyczonych z ELL (European Locomotive Leasing). Były to pojazdy o numerach bocznych 220 oraz 221. Każdy z nich wynajęty był tylko na niespełna dwa tygodnie. Jak długo będziemy mogli oglądać „Słowaka” z naszymi pociągami kwalifikowanymi ? Czas pokaże…