Eksport do Korei

051000_bydg_44947_02_radziolpl

5 października 2000 |Bydgoszcz Główna Towarowa| ST44-947 oraz 929 włączane do pociągu towarowego jadącego do Gdyni.

Pod koniec lat dziewięćdziesiątych Polskie Koleje Państwowe pozbywały się dużej ilości zbędnego taboru. Większość po prostu cięto na złom – czasem całkiem sprawne egzemplarze – odstawione choćby tylko z powodu konieczności wykonania drobnych napraw lub takie, które osiągnęły przebieg międzynaprawczy. Praca przewozowa spadała i nadwyżki taboru występowały tak w przypadku trakcji elektrycznej, jak i spalinowej. Pod palnik szły ET21, ST43 ale przede wszystkim znaczna liczba ST44. Tylko w 1999 roku PKP przeznaczyło do sprzedaży ponad 1100 pojazdów różnych serii.

Nie wszystkie zbędne maszyny wówczas unicestwiono. Pewną liczbę ST44 udało się po przeprowadzeniu napraw głównych sprzedać jako sprawne lokomotywy – między innymi do Niemiec i Korei Północnej. Na powyższym zdjęciu widzimy dwa z siedmiu pojazdów, które na początku października przesłano z ZNTK w Bydgoszczy do portu w Gdyni. Tam zostały załadowane na statek i wysłane do Korei Północnej. Niektóre nich pracowały tam przez co najmniej kolejne 15 lat.

2 comments

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s