5 października 2000 |Bydgoszcz Główna Towarowa| ST44-947 oraz 929 włączane do pociągu towarowego jadącego do Gdyni.
Pod koniec lat dziewięćdziesiątych Polskie Koleje Państwowe pozbywały się dużej ilości zbędnego taboru. Większość po prostu cięto na złom – czasem całkiem sprawne egzemplarze – odstawione choćby tylko z powodu konieczności wykonania drobnych napraw lub takie, które osiągnęły przebieg międzynaprawczy. Praca przewozowa spadała i nadwyżki taboru występowały tak w przypadku trakcji elektrycznej, jak i spalinowej. Pod palnik szły ET21, ST43 ale przede wszystkim znaczna liczba ST44. Tylko w 1999 roku PKP przeznaczyło do sprzedaży ponad 1100 pojazdów różnych serii.
Nie wszystkie zbędne maszyny wówczas unicestwiono. Pewną liczbę ST44 udało się po przeprowadzeniu napraw głównych sprzedać jako sprawne lokomotywy – między innymi do Niemiec i Korei Północnej. Na powyższym zdjęciu widzimy dwa z siedmiu pojazdów, które na początku października przesłano z ZNTK w Bydgoszczy do portu w Gdyni. Tam zostały załadowane na statek i wysłane do Korei Północnej. Niektóre nich pracowały tam przez co najmniej kolejne 15 lat.
Ciekawe, dzięki za opublikowanie
PolubieniePolubienie
podobają mi się i historie i zdjęcia, szkoda, że ‚nie mogę’ polubić wpisu – nie działa
PolubieniePolubione przez 1 osoba