ET41-009 w Zielonej Górze

41-009_zga_2001_radziolpl

20 września 2002|Zielona Góra|ET41-009 ze składem węglarek.

Radosny okres powrotu do schematu malowania lokomotyw bez żółtego czoła. Różne zakłady naprawcze stosowały różne schematy kolorystyczne. Ten egzemplarz posiadał jeszcze aluminiowe listwy ozdobne, które podczas naprawy rewizyjnej w ZNTKiM pieczołowicie odnowiono. Jesienią 2002 roku spotykałem na „Nadodrzance” jeszcze jednego zielonego przedstawiciela tej serii z listwami – 001. Miał on jednak zupełnie inne odcienie zieleni – naprawę przeszedł w ZNTK Oleśnica. Zdjęcie z tego okresu można zobaczyć TUTAJ. Porównanie tych dwóch pojazdów daje pogląd o dowolności doboru schematów kolorystycznych i odcieni przez różne zakłady naprawcze. Czasem wpływ na ostateczny wygląd miało kierownictwo, a czasem po prostu szeregowi pracownicy – od ich sumienności czy poczucia estetyki zależał ostateczny wygląd maszyny.

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s