20 września 2002|Zielona Góra|ET41-009 ze składem węglarek.
Radosny okres powrotu do schematu malowania lokomotyw bez żółtego czoła. Różne zakłady naprawcze stosowały różne schematy kolorystyczne. Ten egzemplarz posiadał jeszcze aluminiowe listwy ozdobne, które podczas naprawy rewizyjnej w ZNTKiM pieczołowicie odnowiono. Jesienią 2002 roku spotykałem na „Nadodrzance” jeszcze jednego zielonego przedstawiciela tej serii z listwami – 001. Miał on jednak zupełnie inne odcienie zieleni – naprawę przeszedł w ZNTK Oleśnica. Zdjęcie z tego okresu można zobaczyć TUTAJ. Porównanie tych dwóch pojazdów daje pogląd o dowolności doboru schematów kolorystycznych i odcieni przez różne zakłady naprawcze. Czasem wpływ na ostateczny wygląd miało kierownictwo, a czasem po prostu szeregowi pracownicy – od ich sumienności czy poczucia estetyki zależał ostateczny wygląd maszyny.