27 stycznia 2020 |Frankfurt nad Odrą| 185-389 oczekuje na wyjazd luzem w kierunku Oderbruecke.
Dział logistyki koncernu Audi jest jednym z pionierów w dziedzinie neutralnego dla klimatu transportu. Od 2010 roku cały transport kolejowy AUDI AG w Niemczech odbywa się bez emisji dwutlenku węgla. W związku z przejściem na produkt „DBeco plus” od DB Cargo AG, firma oszczędza ponad 13 000 ton emisji CO2 rocznie. Od 1 sierpnia 2010 r. Tak zwany „zielony pociąg” kursuje z Ingolstadt do portu załadunkowego Morza Północnego w Emden. Od 2012 r. „Zielone pociągi” kursują również na połączeniu z lokalizacji Audi w Neckarsulm do Emden. Od tego czasu na obu trasach przewieziono prawie 1 600 000 samochodów i zaoszczędzono 63 000 ton dwutlenku węgla (dane na 1.09.2017).
Wraz z rozpoczęciem tego przedsięwzięcia DB Cargo (wtedy jeszcze DB Schenker) ozdobiło jedną ze swoich lokomotyw grafiką reklamującą współpracę z Audi. Wybór padł na Traxxa drugiej generacji na prąd przemienny (typ F140AC2). Lokomotywa serii 185 o numerze 389 pomimo upływu 10 lat nadal prezentuje się bardzo dobrze – można ją spotkać z pociągami DB Cargo do dnia dzisiejszego. Ja zrobiłem jej zdjęcie we Frankfurcie nad Odrą – po nocnej przerwie w pracy rano zabierała ze stacji granicznej Oderbruecke pociąg z Polski do Niemiec.