
Siedemnastego lutego 2021 roku „S-Bahn Hamburg” poinformował o odebraniu ostatniego z 82 zamówionych w Bombardierze nowych zespołów trakcyjnych serii 490. Pierwsze pojazd dotarł tu w lutym 2017 roku. Ostatni w połowie lutego 2021 roku.
Trójczłonowy Elektryczny zespół trakcyjny o długości całkowitej 66 metrów zasilany jest prądem stałym o napięciu 1200 V z trzeciej szyny. Część pojazdów jest dwusystemowa – może być też zasilana napięciem przemiennym 15kV 16 2/3Hz z normalnej sieci trakcyjnej.

W przestrzeni pasażerskiej z możliwością przechodzenia pomiędzy wagonami wydzielono 190 miejsc siedzących oraz miejsca dla wózków inwalidzkich i wózków dziecięcych. Nie zabrakło też klimatyzacji i nowoczesnego systemu informowania podróżnych z dużymi kolorowymi ekranami. Czoło pojazdu z bardzo ciekawym wzornictwem zaprojektowano na bazie kształtu litery H – jak Hamburg. Maksymalna prędkość to 100km/h dla wersji jednosystemowej i 140km/h dla wersji dwusystemowej. Masa służbowa to odpowiednio 122 i 130 ton. Osiem elektrycznych silników trakcyjnych oferuje moc całkowitą 1360kW. Pojazdy wprowadzano sukcesywnie do ruchu – do tej pory zebrały wiele pozyrywnych opinii tak od pasażerów, jak i od obsługi.
Opracowanie na podstawie informacji ze strony www przewoźnika: