Awaria też jest okazją

3 kwietnia 2002 |Pomorsko| ED72-019 jako pociąg „Malta” z Zielonej Góry do Poznania Głównego w trakcie nieplanowego postoju na przystanku osobowym Pomorsko.

Wracając z praktyk zawodowych w Zakładzie Taboru w Czerwieńsku podróżowałem często pociągiem przyśpieszonym „Malta” – w tamtym okresie obsługiwanym przez elektryczne zespoły trakcyjne ED72 (019,020 lub 021) albo ED73 (001). Tego dnia jednostka o numerze 019 sprawiała problemy i maszynista podjął decyzję o zatrzymaniu na przystanku osobowym w Pomorsku – znajdującym się kilkaset metrów za mostem na Odrze. Rozkładowo pociąg nie miał tutaj postoju. Kierownik pociągu poinformował pasażerów o kilkunastominutowym postoju – kilka osób skorzystało, by puścić przysłowiowego „dymka”. Ja natomiast wyskoczyłem pstryknąć tego oto „knota”. Maszynista poradził sobie z usterką i po kwadransie ruszyliśmy w dalszą drogę w kierunku Sulechowa.

Widoczna na zdjęciu EZT został wyprodukowany w 1995 roku – seria ED72 liczyła 21 egzemplarzy. Jej kontynuacją miała być seria ED73 – jednak powstał tylko jeden – prototypowy egzemplarz. ED72 produkowano w latach 1993 – 1996 we wrocławskim Pafawagu. Miały obsługiwać połączenia międzyregionalne oferując podróżnym wyższy komfort niż EN57. Miały przedziały pierwszej klasy z indywidualnymi fotelami, niewielki przedział bufetowy oraz indywidualne otwieranie drzwi przez pasażerów. Pojazdy od numeru 008 miały również silniki trakcyjne wyższej mocy (175kW zamiast 145kW). Jednostki miały charakterystyczne – czerwone malowanie z żółtym pasem po środku pudła.

3 comments

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s