Jeden pociag jak 40 ciężarówek

16 lutego 2022 |Rzepin| X4EA-957 odstawiony nieopodal nastawni wykonawczej RzB12 – widok prawej strony od kabiny 1

Wielu przewoźników w ostatnim dziesięcioleciu dostrzegło potencjał tkwiący w możliwości umieszczania ciekawych grafik na swoich pojazdach trakcyjnych. Od barw okolicznościowych, reklamowych po ogłoszenia – technika wydruków wielkoformatowych na folii samoprzylepnej daje ogromne możliwości i pozwala przenieść własciwie dowolną grafikę na pojazd. Gdy 14 lat temu obserwowałem proces oklejania Traxxów F140MS dla PKP Cargo – nie wyglądało to doskonale, a trwało bardzo długo. Dzisiaj pojazdy zmieniają wygląd w ciągu kilku godzin, a efekt jest naprawdę imponujący. Kolejnym tak ozdobionym pojazdem jest wielosystemowy Vectron, który własnie rozpoczął pracę w grupie LTE – obecnej w Polsce jako LTE Polska sp. z o.o.

Lokomotywa typu X4EA o numerze 957 (91 80 6193 957-8 D-LTE) to Wyprodukowany przez Siemensa Vectron MS przygotowany do pracy między innymi w Niemczech, Holandii, Polsce, Czechach, Słowacji, Bułgarii, Węgrzech, Rumunii i Słowenii. Pojazd formalnie opuścił fabrykę 26 listopada 2021. Ozdobiono go grafiką kontynuującą hasło grupy „Attracktive forces”, co można przetłumaczyć jako „Siły (a)trakcyjne” (interpretacja własna – firma w materiałach reklamowych nie podaje polskiego przekładu hasła). Wykorzystano tu zbieżność brzmienia słowa Attraktive (atrakcyjny) ze zwrotem „at track” (na torach). Hasło to widnieje już na kilku pojazdach przewoźnika (min. na niebieskich Traxxach F140MS).

16 lutego 2022 |Rzepin| X4EA-957 odstawiony nieopodal nastawni wykonawczej RzB12. Widok prawej strony od kabiny 2

Głównym hasłem, które promuje ta lokomotywa jest jednak idea przenoszenia transportu towarów z dróg na tory kolejowe. Hasło: „40 ciężarówek to jeden pociąg” oraz asfalt łagodnie zmieniający się w zieloną łąkę z torami to symbol ekologii idącej za transportem kolejowym. W przypadku przewozów masowych jest to oczywiste – w przypadku mniejszych ładunków nadal prym wiodą ciągniki siodłowe z naczepami – te jednak można już stosunkowo łatwo załadować na wagon – potrzebna jest tylko dobra siatka terminali i sprawnych połączeń pomiędzy nimi. A to z pewnością będzie się sprawnie rozwijać w najbliższych latach – wiele firm dostrzegło juiż potencjał drzemiący w takich inwestycjach.

One comment

  1. Gratulacje z okazji wypatrzenia tej nietypowej lokomotywy na polskich torach! 🙂 🙂
    Takich okazjonalnych malowań (czy oklejań) można obejrzeć więcej, na przykład na moim bloguhttps://kolejblog.wordpress.com/2020/12/06/lokomotywy-w-plomieniach/
    albohttps://kolejblog.wordpress.com/2022/08/09/23000-lokomotyw-z-fabryki-siemensa-w-monachium/
    ale w Polsce na to nie natrafiłem

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s