
Leniwe przedpołudnie w Zbąszynku w 2002 roku. Przy peronie pierwszym czteroczłonowy zestaw „Bhp” kursujący z SP32 jako pociąg osobowy relacji Zbąszynek – Gorzów – z nieznanej mi przyczyny jeszcze nie ściągnięto go wtedy na tory postojowe „wagonowni”. Przy drugiej krawędzi tego peronu pachnąca farbą EU07-049 – jakiś miesiąc wcześniej powróciła z naprawy rewizyjnej w ZNTK Oleśnica. Przy peronie 2 jeden z dwóch kursujących wówczas na EZT pociągów przyspieszonych do Zielonej Góry. Była to „Malta” oraz „Rusałka”. Obsługiwane jednym z trzech posiadanych wówczas ED72 (019,020 lub 021) lub ewentualnie ED73-001. W 2002 roku trasa pociągu przebiegała jeszcze przez Czerwieńsk ze zmianą kierunku jazdy – nie było jeszcze łącznicy pozwalającej ominąć ten węzeł kolejowy. Tam też spotykały się „Malta” z „Rusałką” – o problemach wynikających z tego spotkania napiszę jednak kiedyś osobną notatkę.
Dodatkowymi akcentami na zdjęciu jest jeszcze wózek motorowy „WM15A” o niezanotowanym numerze. Nieopodal żurawia wodnego czeka on na swoją kolej, by ruszyć do pracy. Urządzenie do nawadniania było w tamtym okresie sprawne – korzystały z niego parowozy obsługujące pociągi Zbąszynek – Leszno.
EU07-049 pojeździła jeszcze kilka lat – zakwalifikowano ją wstepnie na naprawę główną połączoną z modernizacją dla „PKP Przewozy Regionalne” – przebudowa do standardu EP07-10XX. Jednak ostatecznie do naprawy nie doszło – ostateczna kwalifikacja w ZNTK wykazała duze zużycie podzespołów i duże skorodowanie głównych elementów – w następstwie tego pojazd zezłomowano.