26 kwietnia 2016 |Poznań Krzesiny| E4MSU-001 ze składem Eaos-ów Pol-Miedź Transu zatrzymał się na chwilę pod nastawnią dysponującą, by pobrać „Ostrzeżenia” (rozkaz pisemny) na dalszą drogę z Buku do Ostrowa Wielkopolskiego i dalej na Dolny Śląsk.
Prototypowy „Griffin” w wersji wielosystemowej (3kV=/15kV~16,2/3Hz/25kV~50Hz) po uzyskaniu dopuszczenia do eksploatacji na sieci PKP PLK przeszedł przez wiele rąk. Można go było spotkać z pociągami PKP Cargo,Ecco Rail,Pol-Miedź Trans, Orlen Koltrans czy Euronaftu. Obecnie został przemalowany z widocznych na powyższym zdjęciu zielono-czarnych barw w szaro-czerwone malowanie NEWAG. Wcześniej takie malowanie zastosowano na E6ACTd-106.
10 marca 2017 |Toporów| E4MSU-001 z pociągiem Euronaftu z Kostrzyna Towarowego do Trzebini.
Ta wersja lokomotywy ma moc 5600kW, maksymalne: prędkość 160km/h i siłę pociągową 310kN przy masie służbowej 88t.
Już wkrótce na polskich torach zobaczymy kolejne lokomotywy z platformy Griffin. Jeszcze w 2017 roku rozpoczną się odbiory pierwszych egzemplarzy z pięciu zamówionych przez LOTOS Kolej. Będą to jednak pojazdy serii E4DCUd – czyli Griffina w wersji 3kV= z silnikiem spalinowym „last-mile”. Co ciekawe – producent pierwotnie nie przewidział takiej konfiguracji – w katalogu Newagu dla tej platformy mamy tylko wersję E4DCU. Moduł „Last-mile” (zwany też przez producenta Dual-Power) został przewidziany tylko dla wersji na prąd przemienny ale cóż – klient – nasz Pan! Nic nie słychać również obecnie o planach budowy lokomotyw z tej platformy w wersji wyłącznie spalinowej. Seria D4MSU miałaby dysponować mocą 2300kW, prędkością maksymalną 160km/h, maksymalną siłą pociągową 248kN i mieć masę służbową 79t. Byłaby to zapewne spora konkurencja dla platformy „Gama” z PESA Bydgoszcz.