„Ryflaki” z Choszczna

Wronki_2001_Choszczno_01

9 stycznia 2001 |Wronki| ET22-904 (CM Szczecin) z sześcioma wagonami pasażerskimi serii Bhixt podąża w kierunku Poznania.

ET22-904_Wronki_02

 

Likwidacja Skansenu Taboru Kolejowego w Choszcznie nastąpiła z końcem czerwca 2001 roku. Jednak jak widać rozdysponowanie eksponatów nastąpiło już wcześniej. Z moich notatek wynika, że w składzie znajdowało się sześć wagonów Bhixt, które miały jechać na naprawę do Gniezna. Z pewnością odbudowano co najmniej dwie sztuki.

W tamtym czasie Choszczno opuszczały też kolejno parowozy, min. Ol49-85,Ol49-99 i TKt48-147. Trafiły również do Gniezna. Nowe życie otrzymał tylko jeden z nich – „Oelka” o numerze 99. Ol49-69 pojechał na naprawę do Gniezna, gdzie po weryfikacji jego stanu technicznego podjęto decyzję o zamianie numerów z parowozem z Choszczna. Po naprawie Ol49-99 opuścił Gniezno już jako Ol49-69, ciągnąc na haku do Wolsztyna dwie pozostałe maszyny, z którymi tam trafił. Im już nigdy nie dano szansy na powrót do ruchu. Obecnie obie stoją w Wolsztynie.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s