15 Stycznia 2011 |Poznań Wola| SP32-201 z pociągiem osobowym Przewozów Regionalnych z Poznania Głównego do Krzyża (R-78143) mija semafor wjazdowy stacji. Z powodu braku sprawnych elektrycznych zespołów trakcyjnych w tamtym okresie obsługę niektórych pociągów zapewniały lokomotywy spalinowe z zestawem wagonów piętrowych Bhp (popularne „Bipy”) lub z wagonami Bh (zwane „Bonanzami”).
Oznaczenie po modernizacji | Przebudowa z | numer fabryczny | Zakład modernizujący | Data modernizacji | Data i rodzaj ostatniej naprawy |
SP32-201 | SP32-130 | 25437/1989 | ZNLS Piła | 11.11.2000 | Rev. 31.01.2005 ZNTK Nowy Sącz |
Pierwszy prototypowy egzemplarz ukończono w październiku 2000 roku. Po próbach i badaniach 11 listopada rozpoczęto jego eksploatację obserwowaną w lokomotywowni Krzyż (jeszcze z oznaczeniem SP32-130). Tam prowadził pociągi pasażerskie na linii 203 na odcinkach Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż – Piła Główna.
10 maja 2015 |Krzyż| SP32-201 odstawiona wraz z innymi lokomotywami „Przewozów Regionalnych”.
Po rozpoczęciu normalnej eksploatacji i zmianie oznaczeń na SP32-201 jeszcze jakiś czas lokomotywa pracowała w Krzyżu (CM Szczecin). Potem na blisko 7 lat trafiła na Podkarpacie, gdzie pracowała w okolicach Jasła (CM Nowy Sącz) i Rzeszowa (PR Rzeszów). Stamtąd w styczniu 2009 trafiła do Chojnic (PR Gdynia) , a następnie w styczniu 2011 do Krzyża (PR Krzyż). Tu też pracowała do stycznia 2013, po czym została odstawiona (dokładna data w trakcie ustalania). Obecnie nadal znajduje się w Krzyżu, w okolicy lokomotywowni „Przewozów Regionalnych”.
W kwietniu 2014 roku “Przewozy Regionalne” sp z o.o. rozpisały przetarg na naprawę dwóch silników spalinowych MTU 12V396TC14 wraz z regulatorami – między innymi silnik nr 5583651 pochodzący z SP32-201, oraz drugi, pochodzący z SP32-207. Z pewnością było to przygotowanie do przeprowadzenia P4 – poza silnikiem spalinowym resztę czynności planowano zrealizować systemem gospodarczym w Krzyżu. Nie wyłoniono jednak zwycięzcy przetargu i do naprawy nie doszło.
Aktualizacja 29.05.2020
20 maja 2020 |Krzyż| SP32-201 odstawiona na terenie stacji.
Lokomotywa SP32-201 wraz z pozostałymi dziewięcioma maszynami po modernizacji nadal odstawiona jest w Krzyżu. W dniu dzisiejszym maszyna wraz z ośmioma innymi została wystawiona na sprzedaż. Cena wywoławcza to 490 000 PLN.
Dobre !
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Thank you for the terrific post
PolubieniePolubione przez 1 osoba