4 kwietnia 2002 |Zakład Taboru w Czerwieńsku| ST43-269 dosłownie kilka dni po zakończeniu naprawy rewizyjnej (PESA Bydgoszcz 29.03.2002) stoi na terenie macierzystej jednostki.
Wiosną 2002 roku odbywałem praktykę zawodową w Zakładzie Taboru w Czerwieńsku. Był to okres, w którym zniesiono obowiązek malowania czół lokomotyw na żółty kolor i na torach zaczęła znów panować zieleń w różnych odcieniach. Z zaciekawieniem więc oglądano pierwszą lokomotywę serii ST43, która wróciła z naprawy rewizyjnej w Bydgoszczy bez charakterystycznego żółtego ozdobnika. Lokomotywa pracowała tak przez kolejne 5 lat głównie w okolicy Czerwieńska.
13 października 2010 |Leszno| ST43-269 odstawiony na terenie lokomotywowni PKP Cargo. Po 8 latach (z tego około 3 latach odstawienia) malowanie niezbyt przypomina już stan tuż po rewizji.
Dla tego egzemplarza naprawa w PESIE była ostatnią – po około 5 latach pracy maszynę odstawiono w Czerwieńsku. Seria ST43 została tu zastąpiona przez ST44-12XX. Po dwóch latach postoju „269” przetransportowano ją do Leszna. Tam znajduje się do dnia dzisiejszego, gdzie oczekuje na skreślenie ze stanu i fizyczną likwidację. Porównując te dwie fotografie widać doskonale, jak ciągła ekspozycja na zmienne warunki atmosferyczne wpływa na wygląd pojazdu. Daje też pojęcie o jakości stosowanych powłok malarskich – jakże odstających od tych stosowanych już wówczas choćby u naszych zachodnich sąsiadów.