14 maja 2019 |Poznań Główny| X4EA-626 odstawiony na poznańskich „Plantach”.
W związku z niedoborem lokomotyw wielosystemowych do prowadzenia pociągów do/z Berlina PKP Intercity podjęło decyzję o tymczasowym wynajęciu jednego „Vectrona” w wersji wielosystemowej. Jest to trzeci przypadek eksploatacji tych maszyn u tego przewoźnika. W 2011 roku X4EC-021 (191 952-1) była przez kilka miesięcy testowana na pociągach m.in. między Warszawą i Krakowem. W 2015 roku na kilka miesięcy wynajęto z DB Schenker Rail Polska dwa egzemplarze (jednosystemowe X4EC o numerach 049 oraz 052) do obsługi pociągów między Warszawą i Poznaniem.
17 maja 2019 |Poznań Główny| Vectron przez kilka dni odbywał jazdy szkoleniowe z poznańskimi maszynistami – dzięki temu codziennie odstawiany był trochę inaczej. Trzy dni po wykonaniu pierwszego ujęcia udało się sfotografować ponownie – pod innym kątem. Obrazek ten można oglądać również na stronie railcolor.net
Planuje się wykorzystanie „Vectrona” na pociągach Warszawa – Berlin (EC41/EC40). Początkowo pojawiała się jeszcze informacja o możliwości wykorzystania lokomotywy z pociągami Nightjet (456/457), jednak do tej pory nie znalazła ona żadnego potwierdzenia. Obecnie do końca maja mają potrwać szkolenia maszynistów. Planowa obsługa pociągów ma się rozpocząć od czerwcowej korekty rozkładu jazdy i potrwać do końca obowiązywania rozkładu jazdy, czyli do 14 grudnia.
[…] Od maja „PKP Intercity” użytkuje Vectrona MS (X4EA-626 – artykuł o tym TUTAJ), natomiast od grudnia do przewoźnika trafił E383-202 – zarejestrowany na Słowacji Vectron […]
PolubieniePolubienie