29 września 2002|Guben|SP32-093 rozpoczyna manewry po przyprowadzeniu pociągu z Zielonej Góry.
Pod koniec września tamtego roku wybrałem się na zdjęcia do Guben. Oprócz możliwości obejrzenia niemieckiego taboru była też okazja do przejechania się składem prowadzonym SP32. Jeden skład jechał rano z Zielonej Góry do Guben i z powrotem, po czym przechodził na kurs do Żagania. Po południu na drugim obiegu pojawiała się zazwyczaj inna maszyna i wagony.
SP32-093 (numer fabryczny 25357/1988) była przydzielona wówczas do Zakładu Taboru w Czerwieńsku. Wcześniej pracowała w Zbąszynku, a jeszcze wcześniej w Międzyrzeczu. Pamiętam ją jeszcze dobrze z linii Międzychód – Szamotuły. Po przejściu na własność Kolmex-u lokomotywa odstała kilka lat na terenie ZNTK Poznań. Przewieziona przez STK do Portu Wrocławskiego (przy stacji Wrocław Nadodrze) nie doczekała się modernizacji. Ostatecznie została zezłomowana.
Lokomotywa serii 145 była produkowana przez ADtranz w latach 1997 – 2002. Pojazdy dysponują mocą 4200kW przy zasilaniu napięciem 15 kV o częstotliwości 16,7 Hz ~. Maszyna o numerze 145 020-4 (numer fabryczny 33337/1999) przyprowadziła do Guben pociąg towarowy jadący dalej w kierunku Polski i oczekiwała na torze żeberkowym na skład powrotny.