Luzak w Seddin

180610_Seddin_180_011_radziolpl

18 czerwca 2010 |Seddin| E180 011-9 po przyprowadzeniu pociągu towarowego wyjeżdża luzem ze stacji.

Lokomotywy typu 76E (niemiecka seria 180) jeszcze w 2008 roku można było spotkać z pociągami „Berlin-Warszawa Express” pomiędzy Berlinem i Rzepinem. Po przejęciu obsługi przez serię 186 (typ F140MS) pojazdy można było nadal spotkać z pociągami towarowymi w okolicy Berlina. Tak było i też w czerwcu 2010 roku, gdy lokomotywa o numerze bocznym 011 przyprowadziła mieszany skład towarowy na stację rozrządową w Seddin. Wagony zostały zabrane przez spalinówkę, za to „elektryk” odjechał luzem.

Seddin to duża stacja rozrządowa na południowy wschód od Berlina. Zlokalizowane tam trzy górki rozrządowe są zdolne do rozrządzenia do 1800 wagonów na dobę.

Lokomotywy serii 180 to dwusystemowe (15kV~/3kV=) elektrowozy o prędkości maksymalnej 120km/h. Zakłady Skoda dostarczyły 20 takich lokomotyw dla kolei DR oraz 15 dla kolei ČSD (seria 372) do obsługi pociągów na granicy niemiecko-czechosłowackiej (Bad Schandau-Děčin). Mają moc ciągłą 3080kW, ciężar służbowy 84t i układ osi Bo’Bo’ . Ich maksymalna siła pociągowa to 280kN.

Wszystkie posty z lokomotywami serii 180 możecie zobaczyć po kliknięciu w tag “E180” pod tekstem lub TUTAJ.

Leave a Reply

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s