15 sierpnia 2017|Buk|E6ACTd-105 z próżnym składem wyrusza w powrotną drogę do jednej z dolnośląskich kopalń kruszywa.
Pociągi transportujące kruszywo na budowy dróg zazwyczaj krążą pomiędzy kopalniami kruszyw a bocznicami odbiorców. Czasem to pojedyńcze transporty na remont kilkusetmetrowej ulicy, a czasem wielomiesięczne czy kilkuletnie kontrakty na dostarczenie materiału na wielokilometrowe odcinki dróg szybkiego ruchu. Załadunki i rozładunki odbywają się najczęściej w porze dziennej, a składy kursują pod osłoną nocy. Pamiętam jeszcze, że układanie w ten sposób obiegów składu miało sens. Obecnie ze względu na remonty infrastruktury kolejowej przejazd w ciągu nocy przez kraj jest mocno utrudniony. Czasem też rozładunek z różnych względów przeciąga się i pociąg wyrusza w drogę powrotną dopiero rankiem następnego dnia.
Tak też było i w powyższej sytuacji – po rozładunku do późnych godzin nocnych odjazd odłożono na następny poranek. Po wykonaniu oględzin technicznych i szczegółowej próbie hamulca pociąg wyrusza z Buku w kierunku Dolnego Śląska przez Zbąszynek, Sulechów, Zieloną Górę i Legnicę. W tle widać fragment zakładu „Wavin” oraz charakterystyczną Bukowską wieżę ciśnień. Ściernisko przypomina nam, że już po żniwach i lato powoli się kończy…
Więcej zdjęć tego typy lokomotyw możecie zobaczyć po kliknięciu w odpowiednie słowo kluczowe pod wpisem – na przykład „E6ACTd” lub „Dragon”.