22 września 2002 |Głogów|ET41-001 z pociągiem relacji Wałbrzych Główny – Kunowice.
Pierwszy egzemplarz serii ET41 sfotografowano krótko po naprawie rewizyjnej w ZNTK Oleśnica. W 2002 roku zrezygnowano z malowania czół lokomotyw liniowych na żółty kolor. Wprowadzenie obowiązku jazdy z oświetleniem czołowym przez całą dobę poprawiło widoczność bardziej niż jaskrawe kolory. Odnowienie malatury wykonano z zachowaniem oryginalnych aluminiowych listw ozdobnych, jednak z niezrozumiałych względów pomalowano dolną część czoła pod listwami na kolor ciemnozielony. Dla porównania, w ZNTKiM w Gdańsku przy naprawie ET41-009 użyto innych odcieni zieleni i utrzymano podział aluminiowymi listwami na całym pudle. Dla porównania zdjęcie TUTAJ. Co ciekawe, w 2015 roku 001 otrzymała właśnie takie, turkusowe odcienie zieleni w trakcie naprawy w Ostrowie Wielkopolskim.
Od 1977 rozpoczęto w kraju produkcję lokomotyw dwuczłonowych (typ 203E) w Zakładach Metalowych im. Hipolita Cegielskiego w Poznaniu. Dokumentację wykonano na podstawie dokumentacji lokomotywy 4E (EU07) wprowadzając szereg zmian. Zmieniono konstrukcję pudła, czołownicę przystosowano do zabudowy sprzęgu samoczynnego. zamiast jednej kabiny zamontowano balast i wykonano przejście do drugiego członu.
W związku ze spadkiem przewozów towarowych na początku lat osiemdziesiątych wstrzymano produkcję lokomotyw dwuczłonowych. W Poznaniu w latach 1977-1983 wyprodukowano 200 lokomotyw serii ET41. W zamian zaczęto w HCP produkować lokomotywy EU07 (typ 303E). Wykorzystano oczywiście rozwiązania z 203E – nowe „siódemki” miały taką samą konstrukcję pudła, czołownic i aparatury elektrycznej.