„Zdawczy” z Sierakowa Wlkp.

ST43-170_PMI_291203_radziolpl

29 grudnia 2003 |Międzychód|ST43-170 z jedną próżną węglarką zbliża się do semafora wjazdowego stacji.

Szare, zimowe przedpołudnie w Międzychodzie. W okresie świąteczno-noworocznym pociąg zdawczy nie miał zbyt wiele pracy. Tego dnia lokomotywa luzem udała się do Sierakowa Wlkp. po próżny wagon po węglu. Z nim wróciła do Międzychodu, po czym wyruszyła obsłużyć bocznicę w Łowyniu. Na zdjęciu widzimy wyraźnie, jak mocno zarósł tor w kierunku Rokietnicy. Mimo tego, że w tamtym kierunku najdłużej kursowały pociągi pasażerskie (ruch zawieszono 30.10.1999), to linia nie była już wtedy wykorzystywana w ruchu towarowym – brak było bocznic i ładowni do obsługi. To pogrzebało szanse na utrzymanie jej przejezdności. Paradoksalnie najdłużej z widocznych trzech torów pozostał czynny ten do Łowynia – mimo zawieszenia na nim ruchu planowego już w 1987 roku.

One comment

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s