16 marca 2016 |Rudna Gwizdanów|ET42-029 mija semafor wyjazdowy wskazujący sygnał „Stój” – zezwolenie zostało udzielone za pomocą rozkazu pisemnego.
Stacja Rudna Gwizdanów miała zawsze swój własny szczególny urok. Poprzeczne zawieszenie sieci trakcyjnej, semafory kształtowe i kratownicowy wiadukt nad torami w południowej części stacji, do tego budynki z czerwonej cegły – to wszystko czyni z tego miejsca wdzięczny obiekt do fotografowania.
Tego dnia miałem nadzieję uwiecznić odjazd zielonego ET42 (wtedy nie było jeszcze egzemplarzy tej serii w tzw. historycznych malowaniach – to jedna z maszyn, na której uchowało się jeszcze zielone malowanie) razem z podanym semaforem kształtowym, jednak z powodu usterki blokady liniowej wyjazd ze stacji odbył się na rozkaz pisemny „S” – podyktowany za pomocą urządzeń radiołączności. Po dopełnieniu wszystkich formalności pociąg powoli ruszył, mijając wskazujący sygnał „stój” semafor i wyjechał na szlak do Grębocic.
Po lewej widzimy jeszcze skład CTL z lokomotywą 182 163-6 oczekujący na podmianę drużyny trakcyjnej oraz JT42CWR-T1-66013 (ex DRS 66411) ze składem w kierunku Szczecina.
ET42-029 trafił do kolejnej naprawy w rok po wykonaniu tej fotografii. ale wbrew przypuszczeniom nie otrzymał standardowego – niebieskiego malowania PKP Cargo. Dzięki staraniom miłośników kolei w trakcie naprawy pojazd otrzymał zielone malowanie z żółtymi czołami – czyli odpowiadające malowaniu tego typu lokomotyw z lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku.