Talgo w Żmigrodzie

18 marca 2015|Węglewo koło Żmigrodu|X4EA-823 z zespołem wagonów Talgo Kolei Rosyjskich na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa.

Tego dnia na torze doświadczalnym w Węglewie koło Żmigrodu odbywały się badania lokomotywy typu X4EA – czyli wielosystemowego Vectrona. W tym celu przyjechał tam powyższy egzemplarz oraz dla porównania drugi – jednosystemowy. Na nim o ile dobrze pamiętam sprawdzano również nowe oprogramowanie. Jego zdjęcie możecie zobaczyć w innym moim wpisie:

Równolegle na torze odbywały się również badania hiszpańskiego zespołu wagonów „Talgo” dla Kolei Rosyjskich. Miały one obsługiwać relację Moskwa – Berlin i w związku z tym musiały uzyskać dopuszczenie do eksploatacji w Polsce.

Na zdjęciu skład w trakcie krótkiego odpoczynku. Jazdy tego dnia trwały do późnej nocy.

Publikując to zdjęcie zaraz po jego wykonaniu na TWB napisałem: „Według mnie ta wersja lokomotywy Siemensa idealnie pasowałaby do tych pociągów – wystarczyłoby naklejenie kolorowych pasków na wzór tych z wagonów. Również maksymalna prędkość byłaby w naszych warunkach wystarczająca do przemierzenia trasy z Berlina do Brześcia” Kilka lat później było kilka okazji by zobaczyć ten typ pojazdu z tym składem – w związku z brakami taborowymi „PKP Intercity” wypożyczało Vectrony MS od kilku firm. Były to pojazdy w różnych malowaniach – MRCE, PKP Cargo czy ZSKK Cargo. Niestety nikt nigdy nie pokusił się o malowanie pojazdu korespondujące z malowaniem Talgo – byłby to niewątpliwie ciekawy egzemplarz.